در کمیسیون خدمات شهری شورای گرگان مطرح شد؛

دعوت از پرستاران گرگانی به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و بررسی وضعیت شغلی آن ها موضوع کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گرگان بود.

ترافیک بیمار در بیمارستان‌های گرگان/ کمبود نیرو در بخش پرستار

صد و دهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای شهر گرگان با حضور پرستارهای بیمارستان‌های شهر گرگان، اعضاء شورای شهر گرگان و مشاورین کمیسیون شامگاه چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش گلستان24، در ابتدای جلسه، رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای شهر گرگان در خصوص شغل پرستاری گفت: افزاد شاغل در این قشر با رضایت خدمت به شهروندان را در بیمارستان ها انجام می دهند.

صفرعلی پایین محلی با بیان فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد که ایشان پرستاری را در کنار طبابت و هم وزن پزشکی می دانند چرا که اهداف هر دو کمک به بیمار است.

وی ادامه داد: بیمارستان های پنج آذر و صیادشیرازی به دلیل کمبود بیمارستان در شهر گرگان شلوغ است و باید در خصوص ساخت بیمارستان اقدامی انجام شود.

پایین محلی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان در جلین بار زیادی را از دوش بیمارستان های داخل شهر گرگان کم می کند، افزود: امیدوارم با حضور ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی بتوایم در این حوزه شاهد اتفاق های خوبی باشیم.

 

در ادامه این جلسه، علیرضا پزشکپور با تاکید بر اهمیت و سختی شغل پرستاری گفت: با توجه به کمبود شغل در کشور اما شغل پرستاری از آن شغل‌هایی است که ما با کمبود نیرو در آن روبرو هستیم.

وی ادامه داد: باید تمام مراکز تخصصی و فوق تخصصی را در گرگان داشته باشیم تا دغدغه بیماران تنها بیماری خودشان باشد و نگران مسافرت به استان های دیگر برای درمان بیماری خود نباشند.

این عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: همه بیمارستان های ما باید به وسایل پیشرفته پزشکی و امکانات مناسب تجهیز باشند.

در ادامه این جلسه، زهرا نورا اظهار کرد: پرستاران افراد بی ادعایی هستند و ما به عنوان عضو شورای شهر گرگان در برابر این شهروندان نیز مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه پرستاران خدمات بسیار بزرگی را به شهروندان ارائه می دهند، افزود: با توجه به اهمیت شغل این عزیزان نامگذاری خیابانی در شهر گرگان به نام روز پرستار خالی از لطف نیست.

نورا با تاکید بر اینکه شهروندان باید از خدمات درمانی بهتری استفاده کنند، ادامه داد: شورای شهر گرگان کارهای بزرگی می تواند انجام دهد اما نیاز به تعامل بیشتر بین شهرداری و شورای شهر وجود دارد.

در ادامه جلسه، محمدرضا سبطی در خصوص جامعه پرستاران اظهار کرد: باید با موضوعات چالشی تر ببینیم که شورای شهر گرگان برای این شغل چه کاری می تواند انجام دهد؟

وی با اشاره به حذف معاونت پرستاری در وزارت بهداشت و درمان، افزود: شورای شهر گرگان در خصوص مشاغلی به این نوع کمرنگ ورود پیدا کرده است و از رئیس کمیسیون به دلیل دعوت از پرستاران به شورای شهر تشکر می کنم.

سبطی با تاکید بر لزوم تامین رفاه اجتماعی پرستاران، تصریح کرد: شان پرستار چه از لحاظ تعرفه و چه از نظر روحی، روانی و اجتماعی باید حفظ شود.

این عضو شورای شهر گرگان تاکید کرد: هیچ صنفی بهتر از پرستاران نمی تواند بهداشت محیط را تایید کند و متولی این امر باشد.

در ادامه، پرستارهای حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود در حد چند جمله پرداختند. آن‌ها از کمبود بیمارستان، مناسب نبودن پارکینگ بیمارستان صیاد شیرازی و نبودن پل عابر پیاده جلوی در اصلی این بیمارستان و مناسب نبودن فضای اطراف بیمارستان صیادشیرازی، مشکلاتی در فضای بیمارستان تخصصی کودکان شهر گرگان سخن گفتند و از برگزاری چنین جلسه ای اظهار رضایت کردند.

در پایان جلسه برادران جواهری به نواختن چند قطعه موسیقی با سنتور و دف پرداختند که مورد استقبال اعضای شورای شهر گرگان و پرستاران قرار گرفت.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار