در کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان مطرح شد؛

کمبود نیرو در آتش‌نشانی‌های گرگان، لزوم تکمیل تجهیزات و آموزش و پیشگیری در رسانه‌ها قبل از وقوع حادثه از مباحث مطرح‌شده در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان بود.

کمبود نیرو در آتش‌نشانی‌ گرگان/ لزوم آموزش و پیشگیری قبل از حادثه

جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان با حضور اعضاء و مشاوران عضو کمسیون و جمعی از آتش‌نشان‌های شهر گرگان شامگاه دوشنبه برگزار شد.

به گزارش گلستان24، در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان با حمایت از جامعه آتش‌نشانی اظهار کرد: آتش‌نشانان در همه حوادث و مشکلات پیشتاز کمک و همراهی برای افراد جامعه هستند و تنها برای خاموش کردن آتش اقدام نمی‌کنند.

 علیرضا پزشکپور با تأکید بر اینکه آتش‌نشانان از جان خود برای انجام هرگونه خدمتی دریغ نمی‌کنند، ادامه داد: به دلیل این تنوع کاری آموزش‌های مختلف باید برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در دوره دوم شورای شهر گرگان تجهیزاتی برای آتش‌نشانی گرگان مثل نردبان بلند، قیچی‌های ماشین بری و چند عدد ماشین خریداری‌شده است.

پزشکپور بابیان اینکه زلزله کشور و شهر ما را تهدید می‌کند، افزود: ساختمان‌های مهندسی‌شده و تحقیق در اینکه چه نوع اسکلتی برای ساختمان‌ها مناسب است باید بیشتر موردتوجه سازنده‌های ساختمان قرار بگیرد.

سرانه ایستگاه‌های آتش‌نشانی را در گرگان رعایت کرده‌ایم

فائزه عبداللهی یکی از اعضای شورای شهر گرگان بابیان اینکه مردم ایران با تمام دنیا فرق دارند، گفت: برخورد مردم با حادثه پلاسکو بسیار زیبا بود به‌طوری‌که انگار یکی از اعضای خانواده خودشان در این حادثه آسیب‌دیده بودند.

وی ادامه داد: سرانه ایستگاه‌های آتش‌نشانی را در گرگان رعایت کرده‌ایم اما در بخش نیروی انسانی مشکل‌داریم و این‌یک وظیفه است که خدمات بیشتر و خوبی را به مردم شهر گرگان ارائه دهیم.

عبداللهی بابیان اینکه بعضی از بناهای آتش‌نشانی گرگان استحکام بنا ندارند، افزود: بافت‌های فرسوده‌ای در حاشیه شهر گرگان به وجود آمده است که باید به آن توجه شود تا حادثه‌ای مثل پلاسکو اتفاق نیافتد.

تخصصی‌ترین کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند

اسدالله کبیر دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این خصوص اظهار کرد: تخصصی‌ترین کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند و باید بهترین امکانات و تجهیزات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم چراکه باجان خود و مردم در ارتباط هستند.

وی بابیان اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مردمش قدرشناس است، ادامه داد: شما جایگاه ویژه‌ای در بین مردم‌دارید و باید قدر این داشته را بدانید چراکه مردم قدر این جان‌فشانی شمارا می‌دانند.

نگاه ویژه‌ای شهرداری گرگان به سازمان آتش‌نشانی

رئیس شورای شهر گرگان در ادامه این جلسه بابیان اینکه عزیزترین چیزی که در دنیا نصیب انسان می‌شود نعمت زندگی است، افزود: قیمت بلندترین نردبان‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی باجان و یک عضو از اعضای آتش‌نشان‌ها قابل‌مقایسه نیست.

سید محمد قدس مفیدی با اعتقاد بر اینکه مدال افتخاری برای این عزیزان وجود دارد، افزود: شرط ورود به این شغل جانبازی و از خود گذشتن است.

وی خطاب به رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر گرگان، ادامه داد: اگر نیاز است که در فصل بودجه‌نویسی شهرداری گرگان رایزنی‌هایی برای تجهیز امکانات این سازمان انجام شود.

آتش‌نشانان مرد عمل هستند

مرتضی خان علی یکی از آتش‌نشانان شهر گرگان بابیان اینکه این قشر بیشتر مرد عمل هستند، اظهار کرد: آتش‌نشانان آموزش‌های خوبی می‌بینند اما مشکل تعداد نیرو وجود دارد به‌طوری‌که در بعضی مواقع حتی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی هم وارد عملیات شده است.

وی ادامه داد: با توجه به استانداردهای جهانی برای بریدن یک انگشتر از دست یک فرد در بیمارستان ۷ نفر نیرو نیاز است درصورتی‌که این کار در گرگان تنها با دونیرو انجام می‌شود.

خان علی به کمبود تجهیزات نیز اشاره کرد و افزود: مردم در زمان‌های بحرانی از ما می‌خواهند که برایشان کاری انجام دهیم و ما در خصوص تجهیزات انفرادی هرسال از سال گذشته بهتر می‌شویم اما کافی نیست.

صداوسیما برنامه‌های آموزش محور برای مردم در نظر بگیرند

حسن بیانی یکی دیگر از آتش‌نشان‌های حاضر در جلسه در ابتدای صحبت‌های خود به بحث آموزش مردم در جهت پیشگیری از بعضی اتفاق‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم حادثه‌ها را کم کنیم باید برای مردم از طریق صداوسیما برنامه‌هایی را تهیه کنیم و آموزش دهیم که این مسئله به دلیل اینکه پخش در مرکز صداوسیما سیمای استانی هزینه‌بر است انجام نمی‌شود.

بیانی با تأکید بر اینکه حادثه نباید اتفاق بی افتد، گفت: با توجه به فصل‌های مختلف یکسری اتفاق‌ها وجود دارد که با آموزش و از طریق رسانه‌ها می‌توان مشکلات را کمتر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار