به علت بارش برف و کاهش دما؛

بارش برف در شهرهای گلستان و کاهش چشمگیر دما باعث شد تا آموزش و پرورش گلستان تمام مدارس استان را در روز شنبه تعطیل اعلام کند.

مدارس گلستان شنبه تعطیل است/تاخیر در پروازهای فرودگاه

به گزارش گلستان24، همزمان با آغاز بارش برف در شهرهای گلستان و کاهش چشمگیر دما در استان، آموزش پرورش گلستان وضعیت مدارس تمام مقاطع تحصیلی گلستان را در روز شنبه تعطیل اعلام کرد.

البته پایگاه اینترنتی اداره کل آموزش و پرورش گلستان تا به حال توضیحی در این رابطه روی خروجی خود قرار نداده، با این حال اداره کل مدیریت بحران گلستان دلیل این اقدام را مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار گاز در داخل استان و استان‌های همجوار عنوان کرد.

از ابتدای هفته جاری گاز جایگاه های «سی ان جی» گلستان قطع شده و شرکت گاز گلستان امروز هم اعلام کرد که گاز ادارات هم تا روز شنبه قطع می شود تا دچار افت فشار گاز در بخش خانگی نشویم.

هواشناسی گلستان هم اعلام کرده بود از بامداد روز پنجشنبه با تشدید جریانات سرد و مرطوب در سطح زمین، وزش شدید باد، مواج و طوفانی شدن دریا، بارش باران در سراسر استان و مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

گزارش هواشناسی از روند کاهش دما بین ۶ تا هشت درجه تا روز جمعه خبر داده بود و پیش بینی کرده بود به سبب بارش باران و برف اختلال در ترددهای جاده‌ای کوهستانی و برخی از جاده‌های بین‌شهری مناطق سردسیر استان داشته باشیم که وضعیت جوی هم مطابق پیش بینی ها پیش رفت.

در همین اداره کل راهداری گلستان از لغزندگی جاده های گلستان خبرداد و اعلام کرد که به علت کاهش دمای هوای استان گلستان شاهد بارش برف در جنگل گلستان، سایت شلمی در مرواه تپه، محور خوش ییلاق، توسکستان و دوزین مینودشت هستیم و نیاز است رانندگان برای تردد در این محورها به نکات ایمنی توجه داشته باشند.

راهداری گلستان تاکید کرد که برای تردد در این محورها رعایت سرعت مطمنه و همراه داشتن زنجیرچرخ الزامی است.

اما سرما و بارش برف باعث تاخیر در مسیر هوایی هم شد و به همین دلیل پروازهای فرودگاه گرگان هم شاهد تاخیر بود.

بر اساس اعلام فروگاه بین المللی گرگان این شرایط هوایی موجب شده که پروازهای مسیر گرگان به زاهدان و بالعکس و پرواز های گرگان به تهران تا اطلاع ثانوی تاخیر داشته باشد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار