تشکر مردم خوزستان؛

رسیدگی دولت به بحران خوزستان با انتقادات فراوانی همراه شده است. بی‌اعتنایی و عدم توجه کافی دولتمردان به خوزستان و پیام دیرهنگام رئیس‌جمهور در خصوص رسیدگی به مشکلات این استان به این انتقادات دامن زده است.

عینک روحانی بالاخره خوزستان را دید/ ممنون آقای رئیس‌جمهور که بعد از یک هفته برای خوزستان پیام دادید

به گزارش گلستان24،​ پدیده ریزگردها در استان خوزستان از اوائل دولت یازدهم تشدید شده و در یک هفته اخیر به شدت زندگی 11 شهر این استان را مختل کرده است. ریزگردها در شبکه برق این استان نفوذ کرده و باعث قطعی برق شهرهای مختلف از جمله اهواز شدند و بعد از آن به واسطه قطعی برق آب تصفیه‌خانه‌ها نیز قطع شد و مردم این استان تا مدتی نه آب داشتند و نه برق و در فضای آلوده ریزگردها این مدت را رنج بسیار بردند.

پس از یک هفته درگیری مردم خوزستان با ریزگردها که اقشار مختلف مردم و چهره‌ها و هنرمندان از فوتبالیست، خواننده و بازیگران گرفته تا نمایندگان مجلس همه نگرانی خود را از اوضاع این استان ابراز کردند، رئیس‌جمهور در پیامی از مسئولان دولت خواست که تدبیری برای وضعیت ناامیدکننده مردم خوزستان بکنند.

پس از یک هفته از مشکلات مردم خوزستان، قهرمانی تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات جهانی که در کرمانشاه برگزار شد و پیام تبریکی که بلافاصله رئیس‌جمهور برای ملی‌پوشان کشتی کشورمان صادر کرد سبب شد تا افکارعمومی این گلایه را بکنند که چرا رئیس‌جمهور در خصوص خوزستان پیام و حرفی نمی‌زند.

 عینک روحانی بالاخره خوزستان را دید/ ممنون آقای رئیس‌جمهور که بعد از یک هفته برای خوزستان پیام دادید

این درحالی است که بعد از مدتی جلسه مدیریت بحران در دولت برای بررسی مسائل پیش آمده در خوزستان البته به دور از این شهر و در پایتخت برگزار شد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گزارش آن را به حسن روحانی ارائه کرد که بر اساس این گزارش رئیس‌جمهور نیز دستورات ویژه‌ای صادر کرد. [1]

 عینک روحانی بالاخره خوزستان را دید/ ممنون آقای رئیس‌جمهور که بعد از یک هفته برای خوزستان پیام دادید

البته این گلایه هم وجود داشت که چرا مسئولان در استان خوزستان این جلسه را برگزار نکردند. درخواستی که استاندار خوزستان نیز از دولت داشت و با این حرف توسط معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست پاسخ داده شد که دوهفته پیش خوزستان رفته و برخی از اعضای دولت سری به خوزستان زده‌اند و دیگر نیازی نیست که به خوزستان بروند تا حال و هوای بحرانی آن را از نزدیک مشاهده کنند.[2]

روحانی در این پیام گفت: «به مردم عزیز خوزستان ‌اطمینان می دهم که دولت با همه امکانات خود،‌ در حل ریشه‌ای مشکلات به ویژه آسیب های ریزگردها جدی بوده و ساماندهی مسائل زیست محیطی را جزو اولویت برنامه‌ها قرار داده است؛ همچنین اقدامات فوری دولت در جبران خسارات،‌ تامین امکانات لازم و مراقبت مستمر خطوط و تجهیزات تا حصول نتیجه اطمینان بخش، ادامه خواهد یافت.»[3]

به هر جهت بالاخره رئیس‌جمهور در میان سخنان خود اشاره‌ای به خوزستان و مشکلات آن کرد و این امیدواری وجود دارد تا با دستورات ویژه‌ای که صادر شده هر چه سریعترمشکلات مردم رنجور و مهجور را حل کند.

 

[1] http://www.isna.ir/news/95113020903/

[2] http://tnews.ir/news/6f6a80418296

[3] www.isna.ir/news/95113021378

 
منبع: مشرق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار