محسن هاشمی در گرگان:

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از آرزوهای پدرم در کنار باقی آرزوها وحدت شیعه و سنی بود و در تمام سخنرانی‌هایی که حضور پیدا می‌کرد این موضوع را تذکر می‌داد.

پدرم در چاپ خاطرات، نظر مقام معظم رهبری را اخذ می‌کرد/ تاکید آیت‌الله رفسنجانی بر وحدت شیعه و سنی بود

به گزارش گلستان24،​ محسن هاشمی فسنجانی  در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به مناسبت چهلمین روز درگذشت وی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آغاز شد اظهار کرد: در 10 دقیقه خبر فوت پدرم را شنیدم که برای ما بسیار ناگهانی و غیرقابل انتظار بود که حضور مردم در مراسم امروز در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز جای شگفتی دارد و انتظار حضور چنین جمعیتی را نداشتم.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش گلستان24، وی ادامه داد: حضور مردم در مراسم تشییع جنازه نشان داد که راه هاشمی در بین مردم زنده است و ایشان در راهی که تلاش کردند به موفقیت رسیدند.

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: پدرم در قم در تصمیم گرفتند در منزلی سکونت داشته باشند که همسایه امام خمینی(ره) بود و از آنجا بود که با منش و راه امام آشنا شد و امام اولین ماموریتی که به پدرم داد، تحقیق و گوش دادن به مسائل و مذاکرات مجلس در خصوص کاپیتولاسیون بوده است.

هاشمی تاکید کرد: از همان زمان و تا زمان پیروزی انقلاب پدرم در کنار امام راه ممتدی را ادامه دادندو در این مدت هفت بار به زندان افتادند و هر بار شکنجه‌های فراوانی را تحمل کردند.

وی با اشاره به نگارش کتاب‌های متعدد پدر مرحومش در طول دوران حیاتش اضافه کرد: مرحوم پدرم به تفسیر راهنما و یا کلید قرآن اعتقاد بسیاری داشت و هر زمانی که در زندان بودند آنچه در ذهن داشته را روی کاغذ می‌آوردند که 22 دفترچه 220 برگی را نگارش کردند که در نهایت چاپ شد و در اختیار دین‌پژوهان کشور قرار گرفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب پدر مرحومم نقش مهمی در استقرار نظام جمهوری اسلامی داشته و اکثر مردم از آن با خبرند و شاید جوان‌های مجلس ندادند که وی بسیار آینده‌نگر بود.

وی تاکید کرد: وی در مسیر انقلاب هر زمانی که مشکلی پیش می‌آمد با جان و دل برای آن وقت می‌گذاشت و تا پای جان نیز پیش می‌رفت تا به ثمر برسد که خوشبختانه پس از اتفاقاتی که افتاد و لزوم پایان جنگ را حس کردند برای پایان جنگ و صلح نیز تلاش کردند تا کشور بیش از این دچار مشکل نشود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موضوع دانشگاه آزاد را با جدیت پیگیری می‌کرد و تا آخرین لحظات عمر خود نیز پیگیر این موضوع بودند.

وی اضافه کرد: پدر مرحومم از مقام معظم رهبری همیشه به عنوان یار خود یاد می‌کرده و حتی در مسیر بعد از هشت سال دفاع مقدس برای بازسازی کشور با تمام وجود تلاش کردند.

هاشمی تاکید کرد: متاسفانه همدلی‌ها در ادامه مسیر کم شد و اختلاف‌ها افزایش پیدا کرد و پس از دوران ریاست جمهوری پدرم همیشه سعی می‌کرد که به عنوان برقرار کننده تعادل عمل کنند و همدلی را زیاد کرده و به سمتی برویم که کشور توسعه یابد و مردم در رفاه باشند.

وی اضافه کرد: پدرم همیشه عنوان می‌کرد که همیشه باید اهداف جمهوری اسلامی را در کشور پیاده کنیم و در کنار این موفقت، انقلاب اسلامی به دنیا صادر شود و دنیا به انقلاب اسلامی نظر مثبتی داشته باشند.

فزرند مرحوم هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان پدر مرحومش تاکید کرد: می‌توان گفت که وی یک تکیه‌گاه مردمی و یک لنگر تعادلی برای ایران بود و رد پای وی را در مدیریت کشور به همراه همکارانش و مدیران و کسانی که به وی اقتدا می‌کرد و با وی کار می‌کرد را می‌توان در تمام حوزه‌های موفقیت کشور دید.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که وی تاکید داشت نوشتن خاطراتش بود که کمتر سیاست‌مدار و عالمی را بشناسید که روزانه خاطرات و کارنامه روز خودش را نوشته باشد.

هاشمی گفت: از سال 1360 تا یک روز قبل از فوت پدرم شاهد نوشتن تمام کارنامه وی هستیم و الان 35 دفترچه خاطرات در اختیار داریم که 12 دفترچه زیر نظر وی آماده شد و در اختیار مردم قرار گرفت که می‌تواند برای بازگو کردن تاریخ معاصر کشور بسیار مفید واقع شود.

وی گفت: این نیز کار بزرگی ات که از وی باقی مانده که امیدوارم دفتر نشر معارف انقلاب و با نظارت بزرگان کشور بتوانیم این آثار را سالی یک جلد را در اختیار میدم قرار دهیم.

هاشمی گفت: در چاپ دفترچه‌های خاطرات همیشه نظر مقام معظم رهبری را می‌گرفتند که توانستیم بدون هیچ مشکلی برای کشور خاطرات وی را با حدود 23 سال تاخیر از زمان نوشتن آنها را چاپ کنیم.

وی اضافه کرد: اگر شما این خاطرات را دقیق مطالعه کنید در جای جای صفحات خاطرات، نحوه تصمیم‌گیری عاقلانه را می‌توانید کامل حس کنید.

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: تصمیماتی که در جمهوری اسلامی گرفته می‌شود باید مبنی بر اعتدال و عقلانیت باشد و همیشه تاکید بر میانه‌روی و دوری از افراط و تفریط داشته‌اند.

هاشمی گفت: من فکر می‌کنم با این تشییع جنازه‌ای که بعد از فوت وی دیدیم نشان می‌دهد مردم نیز به این راه اعتقاد دارند و امیدوارم همیشه بتوانیم رهرو راه وی باشیم.

وی ابراز کرد: یکی از آرزوهای پدرم در کنار باقی آرزوها وحدت شیعه و سنی بود و در تمام سخنرانی‌هایی که حضور پیدا می‌کرد این موضوع را تذکر می‌داد و حتی در جهان اسلام بر این موضوع تاکید داشته و تلاش می‌کردند.

هاشمی بیان کرد: وی همیشه استان گلستان را نمونه وحدت شیعه و سنی می‌دانسته و ما باید استان گلستان را به جهانیان نشان دهیم و معرفی کنیم و همیشه به من می‌گفتند که نماینده ولی‌فقیه در گلستان در این راستا قدم‌های بزرگی برداشته و موفق بوده‌ است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم فوت پدرم باعث وحدت بیشتر در کشور شود گفت: فقرزدایی یکی از دغدغه‌های مهم مرحوم پدرم بود که تاکید می‌کرد کشور با این همه نیروی انسانی و منابع زیرزمینی و سرمایه نباید دچار فقر انسانی باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار