مدیر منابع طبیعی مینودشت در نشست فرماندار با نماینده سازمان ملل و مشاور پروژه جنگل های چند منظوره هیرکانی از واگذاری 2600 هکتار از جنگلهای روستای مبارک آباد بخش مرکزی مینودشت به اهالی روستا خبر داد.

واگذاری 2600 هکتار از جنگل های مینودشت به اهالی یک روستا !

به گزارش گلستان 24،  نشست فرماندار مینودشت با نماینده سازمان ملل و مشاور پروژه جنگلهای چند منظوره هیرکانی ,اسرافیل وزیری ضمن بر شمردن راهکارهای مناسب در حفظ جنگلها ، دخالت مردم را در حراست از جنگلها امری طبیعی و موفق دانست .

فرماندار مینودشت افزود : مردم همیشه در مواقع بحرانی و آتش سوزی نیز به کمک جنگلها می آیند وبا توجه به برخورداری مردم در روستاها از نعمت گاز می توان کمتر شاهد تخریب جنگل بود.

در ادامه این نشست نماینده سازمان ملل و مشاور پروژه جنگلهای چند منظوره هیرکانی هدف از این طرح را مشارکت جوامع محلی در حفظ جنگلها یاد کرد و گفتتصریح کرد : در روستاهای ریگ چشمه ، بلم جرک و ده چناشک مینودشت برای مردم جلسه گذاشتیم و از آنان خواستیم تا با واگذاری جنگل به خودشان در حفظ جنگل به ما کمک کنند,ومردم نیز از این طرح استقبال کردند .

آندریاس دارابات در ادامه افزود: در این طرح فقط مشارکت مردم اهمیت دارد ، در حفظ ، مراقبت و استفاده بهینه از جنگل به روش علمی وبا نظارت کامل اداره منابع طبیعی صورت می گیرد.

درپایان این جلسه همچنین مدیر منابع طبیعی مینودشت نیز از واگذاری 2600 هکتار از جنگلهای روستای مبارک آباد بخش مرکزی مینودشت به اهالی روستا خبر داد./مینوخبر

ارسال نظر

آخرین اخبار