مسئول انجمن خوشنویسان استان؛

هنر ابزاری است برای انتقال علم که اگر درستی از ان استفاده شود می تواند فواید زیادی داشته باشد،انسان را به کمال می رساند.

هنر ابزاری است برای انتقال پیام انقلاب به نسل های اینده

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24؛هنراز زمان های خیلی قدیم جزئی از زندگی انسان بوده و مردم در زندگی خود ان را به گونه های مختلف لمس کرده اند؛هنر خود بخش های گوناگونی را در برمی گیرد که خوشنویسی یکی از این بخش ها است.

هنر خوشنویسی تاریخ زیادی در ایران دارد و استادان مطرح زیادی درکشور به این هنر می پردازند،کار های زیبای این اساتید برجسته زبان زد  فرهیختگان کشور های مختلف است،و همچنین اثار زیبای هنرمندان ایرانی موجب این شده تا فرهنگ کشور به جوامع گوناگون دنیا معرفی و صادر شود.

اگر دقیق تر به این هنر بنگریم قدرت و معجزات خداوند را در ان میابیم زیرا که ایات قران هم به نحو زیبایی خوشنویسی شده است.

استاد مهدی پارسا یکی از خوشنویسان مطرح استان گلستان و مسئول انجمن خوشنویسان استان در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد:همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفته اند هنر باید موجب تعالی و ابزاری برای تعلیم بشرباشد،اگر این هنر انسان رابه زیبایی ها و وحی نزدیک کند می تواند باعث نجات انسان باشد ولی اگر غیر از این باشد انسان را به گمراهی می کشاند،هستند هنرمندانی که اثارشان را همچون بت می پرستند و فقط اثار خود را می بینند،این خودبینی باعث می شود که درکار های انها هیچ محتوا و پیامی نباشد.

او ادمه داد:هنر  مایه انتقال علم ودانایی است باید باعث کمال بشر شود،هنر باید وسیله برای رسیدن به هدف باشد نه هدف زیرا که اگر هدف باشد انسان می کوشد تا به هر نحوی شده با ان برسد و خود را اینگونه تباه میکند.

وی افزود:هدف ما از هنر خوشنویسی انتقال پیام های انقلاب به بهترین نحو و شکل،به این نسل و نسل های اینده است،انجمن خونویسان بنا به رسالتش این هنر را به عموم مردم اموزش می دهد و ضمن این اموزش پیام ها و رهنمودها انقلاب را نیز انتقال می دهد.

این مدرس فرهنگی ضمن گلایه از مسئولین به علت عدم همکاری با این قشر  خواستار حمایت بیشتر ارگان های دولتی از جمله صدا وسیما برای نشر و اموزش این هنر شد.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار