مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله گفت: با اعتبارات اختصاص یافته ۱۲۰ هکتار از اراضی شیبدار شهرستان کلاله به باغ‌های مثمر تبدیل می‌شود.

اراضی شیب‌دار شهرستان کلاله به باغ‌های مثمر تبدیل می‌شود

به گزارش گلستان 24، علی علیزاده اظهار داشت: تاکنون 30 هکتار از اراضی شیبدار شهرستان کلاله به باغ‌های مثمر تبدیل شده است.

وی افزود: تا پایان امسال 120 هکتار از اراضی شیبدار شهرستان کلاله به باغ‌های زیتون، گردو و فندوق تبدیل می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله تصریح کرد: جهادکشاورزی کلاله در راستای حمایت از کشاورزان، هزینه مراحل مختلف کاشت مانند نقطه‌زنی، چاله‌کنی، تامین کود حیوانی و غرس نهال و 5 نوبت آبیاری را انجام می‌دهد.

علیزاده افزود: نهال های اصلاح شده نیز به صورت یارانه‌ای به بهره‌برداران داده می‌شود که 80 درصد هزینه تامین آن را جهادکشاورزی و بقیه را کشاورز پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: شهرستان کلاله 6 هزار و 880 هکتار اراضی شیبدار دارد که تاکنون 820 هکتار آن تبدیل به باغات مثمر شده و از این میزان 750 هکتار باغ‌های زیتون است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله گفت: تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای 3 نفر در هکتار و افزایش درآمد برای بهره‌بردار خواهد داشت.

علیزاده اظهار کرد: در شهرستان کلاله 978 هکتار باغ زیتون وجود دارد که 420 هکتار آن به باردهی رسیده است.

وی گفت: هم‌اکنون 13 بهره بردار در شهرستان کلاله از 14 هزار و 450 اصله نهال زیتون یارانه‌ای شناسنامه‌دار بهره‌مند هستند./کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار