کاروان "ایران، سرزمین برادری (2)" با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران و اصلاح تصاویر غلط ذهنی ناشی از القائات رسانه‌های افراطی، به گلستان می‌آید. صالح کاهانی عضو شورای مرکزی "مجمع وفاق اسلامی" در گفت‌وگو با .... جزئیات این سفر را تشریح کرد.

کاروان "ایران، سرزمین برادری (2)"

به گزارش گلستان24، کاروان "ایران، سرزمین برادری (2)" با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران و اصلاح تصاویر غلط ذهنی ناشی از القائات رسانه‌های افراطی، به گلستان می‌آید. صالح کاهانی عضو شورای مرکزی "مجمع وفاق اسلامی" در گفت‌وگو با .... جزئیات این سفر را تشریح کرد.

کاهانی گفت: کاروان "ایران، سرزمین برادری 1" در سال 93 با حضور نخبگان فرهنگی کشور برگزار شد. در آن سال، استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان مقصد سفر بودند. آن سفر اثرات بسیار خوبی را بر مهمانان و میزبانان گذاشت و کمک شایانی به واقعی‌تر شدن نگرش‌ها به یکدیگر کرد.

کاروان

وی افزود: امسال بعد از یک سال وقفه، این کاروان همزمان با استان‌های کردستان و خراسان رضوی، بار دیگر به گلستان سفر خواهند داشت. تشکل مردم نهاد "مجمع وفاق اسلامی گنبدکاووس" با همکاری فعالین فرهنگی و اجتماعی استان گلستان، 19 و 20 اسفند میزبان کاروان در گلستان خواهد بود.

عضو شورای مرکزی این مجمع، اظهار داشت: نشست با نخبگان علمی، فرهنگی و رسانه‌ای شرق و غرب گلستان، دیدار و گفت‌وگو با روحانیون و طلاب، حضور در جمع خانواده شهدای منا و تجلیل از شهیده مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن و تجلیل از مرحوم آخوند عابدی کر نخستین مفسر قرآن به زبان ترکمنی، از برنامه‌های این سفر دو روزه خواهد بود.

 

وی در پایان تاکید کرد: کاروان "ایران، سرزمین برادری 2" به دنبال تعامل و گفت‌وگوی بدنه نخبگانی جامعه ایرانی و توسعه ارتباطات بدنه‌های معتدل شیعه و سنی است. این ارتباطات میان فرهنگی بدون شک بهترین راهبرد برای مقابله با فتنه‌انگیزی افراطیون طرفین و بالابردن سطح انسجام اجتماعی است.

انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار