عضو شورای مرکزی مجمع وفاق اسلامی از دومین سفر کاروان «ایران، سرزمین برادری» به گلستان و با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران خبرداد.

کاروان سرزمین برادری به گلستان سفر می کند

به گزارش گلستان24، صالح کاهانی درباره جزئیات این سفر اظهار کرد: کاروان «ایران، سرزمین برادری ۱» در سال ۹۳ با حضور نخبگان فرهنگی کشور برگزار شد.

وی افزود: در آن سال، استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان مقصد سفر بودند. آن سفر اثرات بسیار خوبی را بر مهمانان و میزبانان گذاشت و کمک شایانی به واقعی‌تر شدن نگرش‌ها به یکدیگر کرد.

کاروان سرزمین برادری

وی افزود: امسال بعد از یک سال وقفه، این کاروان همزمان با استان‌های کردستان و خراسان رضوی، بار دیگر به گلستان سفر می کند. تشکل مردم نهاد «مجمع وفاق اسلامی گنبدکاووس» با همکاری فعالین فرهنگی و اجتماعی استان گلستان، ۱۹ و ۲۰ اسفند میزبان کاروان در گلستان خواهد بود.

عضو شورای مرکزی این مجمع، اظهار کرد: نشست با نخبگان علمی، فرهنگی و رسانه‌ای شرق و غرب گلستان، دیدار و گفتگو با روحانیون و طلاب، حضور در جمع خانواده شهدای منا و تجلیل از شهیده مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن و تجلیل از مرحوم آخوند عابدی کر نخستین مفسر قرآن به زبان ترکمنی، از برنامه‌های این سفر دو روزه خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: کاروان «ایران، سرزمین برادری ۲» به دنبال تعامل و گفتگوی بدنه نخبگانی جامعه ایرانی و توسعه ارتباطات بدنه‌های معتدل شیعه و سنی است. این ارتباطات میان فرهنگی بدون شک بهترین راهبرد برای مقابله با فتنه‌انگیزی افراطیون طرفین و بالابردن سطح انسجام اجتماعی است.

 
منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار