نخستین رستوران هوایی کشور که به دست نخبگان و سازندگان ایرانی ساخته شد، در دهکده گردشگری شاندیز به بهره برداری رسید.

گشایش نخستین رستوران هوایی کشور در دهکده شاندیز+ عکس
به گزارش گلستان24، نخستین رستوران هوایی کشور، با حضور معاون توسعه سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی در دهکده شاندیز به بهره برداری رسید.
 
 
گشایش نخستین رستوران هوایی کشور در دهکده شاندیز
 

 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم گشایش این رستوران گفت: حضور میلیونی زائران و گردشگران در مشهد فرصتی برای اشتغال بیشتر در خراسان رضوی را فراهم می‌کند. 
 
حسین زارع صفت افزود: 13 طرح جدید گردشگری در منطقه طرقبه و شاندیز هم اکنون در حال اجرا است که جذب بیشتر گردشگران را به همراه خواهد داشت. 
 
وی گفت: این رستوران با 6 و نیم تن وزن طراحی شده است و توسط یک جرثقیل تا ارتفاع 40 متر بالا می رود و در یک نوبت یک ساعته امکان پذیرایی از 28 نفر را با 10 خدمه دارد. 
 

زارع صفت ادامه داد: برای ساخت این رستوران هوایی، 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
 مراسم افتتاحیه اولین غذاخوری هوایی ایران با حضور مسئولین کشوری و استانی روز پنجشنبه ۱۰ فروردین ماه در دهکده گردشگری شاندیز برگزار شد.
 
این رستوران معلق با فناوری روز و توسط نخبگان ایرانی ساخته شده که هر سازه آن ۲۸ نفر را در درون خود جای داده و برای ۱۵ نفر اشتغال زایی به دنبال دارد.

در حال حاضر بلژیک تنها سازنده سازه های هوایی در دنیا بوده و ایران دومین کشور تولید کننده این سازه به شمار میرود.همچنین ۴۰ کشور دنیا از رستوران های هوایی و معلق استفاده می کنند.

گفتنی است رستورانی که توسط کشور ایران ساخته شده است، مجهزترین، مرتفع ترین و بزرگترین رستوران معلق جهان می باشد.

قابل ذکر است که در تمام دنیا رستوران معلق توسط جرثقیل بلند می شود. استفاده از جرثقیل علاوه بر داشتن خطر بسیار زیاد، هزینه ی سرسام آوری نیز دارد. سازه ایرانی به نحوی طراحی شده که از جنس تاور بوده و به آسانی نصب می شود و وظیفه ی بلند کردن رستوران را دارد.

این کار علاوه بر پایین آوردن هزینه ها و سود آوری بیشتر، مقاومت و ضریب اطمینان بالایی را حاصل می کند.

در رستوران های ساخت ایران، فری طراحی شده که قادر است ۴۰ تا غذا را گرم نگه دارد. وجود این فر باعث می شود که در رستوران معلق بتوانید هر نوع غذایی از جمله شیشلیک،کباب و … سرو کنید. اما در رستوران های ساخت بلژیک با عدم وجود گرم کن، تنها دسرهای مختصری سرو می شود.

ایجاد بامجی جامپینگ علاوه بر خاصیت رستوران بودن، یکی دیگر از خلاقیت های بسیار درآمد زای این مجموعه ها می باشد. در قسمتی از سازه رستوران معلق ( جایگاه گارسون) ورزش بامجی تعبیه شده است تا علاوه بر درآمدزایی رستوران، هیجان این پدیده توریستی بیشتر شود. علاقه مندان می توانند از ارتفاع ۳۵ الی ۴۰ متری هیجان و پرش بامجی را تجربه کنند.
 
 
 
طرقبه و شاندیز از مناطق ییلاقی و گردشگری در نزدیکی مشهد است.
 
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار