رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان خبر داد:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان از برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۶۰ مسجد گرگان خبر داد.

برگزاری آئین معنوی اعتکاف در ۶۰ مسجد گرگان

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام حسن نیشابوری صبح چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان، اعتکاف را همایشی معنوی خواند و اظهار کرد: سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در ۵۳ مسجد شهر و روستای شهرستان گرگان برگزار شد و بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ نفر در این مراکز معتکف شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری مساجد بیشتری متقاضی برگزاری اعتکاف هستند، افزود: پیش بینی می‌کنیم در سال جاری مراسم اعتکاف در بیش از ۶۰ مسجد و با حضور بیش از ۶ هزار معتکف در گرگان برگزار شود.

نیشابوری افزود: ۲۳ مسجد در سطح شهر گرگان و مابقی مساجد در سایر روستاها و شهرهای گرگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه مدیریت این مساجد طی سه روز و دو شب کار سختی بوده و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد، افزود: افرادی که به عنوان معتکف در مساجد حضور دارند انتظاراتی از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی دارند و به همین دلیل اعتکاف فرصت مناسبی است تا دستگاه‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی در بحث اعتکاف ورود داشته باشند و آموزه های خود را اعمال کنند.

حجت الاسلام نیشابوری گفت: برای تأمین خوراک معتکفین مشکلی وجود ندارد و جدا از خیرین، مساجد از معتکفین هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

 وی اظهار کرد: روحانی مستقر و اقامه سه نوبت نماز، سخنران ویژه، مداح و توزیع اقلام فرهنگی از جمله انتظاراتی است که معتکفین از دستگاه‌های فرهنگی دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه تأمین امنیت مساجد از مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود، افزود: انتظار داریم اورژانس همکاری لازم را در این ایام با ما داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایام انتخابات و جلوگیری از سوءاستفاده برخی از کاندیداها از مباحث انتخاباتی ورود این‌گونه افراد تنها با هماهنگی اداره کل تبلیغات خواهد بود.


انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار