رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با اشاره به ضرورت حمایت همه مسوولان از هیئت‌ها برای اعتلای شعائر الهی، گفت: بار اعتلای فرهنگ بر دوش هیئت‌ها و مجموعه‌های خودجوش فرهنگی است.

بار اعتلای فرهنگ بر دوش هیئت‌ها و مجموعه‌های خودجوش فرهنگی است
به گزارش گلستان24،​ حجت‌الاسلام علی فتحی در حاشیه نشست با اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به لزوم هماهنگی و همدلی میان هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی برای اجرای عملیات‌ فرهنگی و مذهبی در سطح شهر، اظهار کرد: برگزاری جلسات مشترک می‌تواند به تعمیق این همدلی و هم‌سویی‌ها کمک کند تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با جبهه قوی فرهنگی اقدامات موثری را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه همه ما موظف هستیم در مسیر اعتلای شعائر دینی تلاش کنیم، افزود: ما معتقدیم بار اصلی فرهنگ کشور بر روی دوش عزیزان ما در هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی خودجوش و کوچکی است که بدون هیچ چشمداشتی برای رضای خدا و اعتلای آرمان‌های اسلام و انقلاب شبانه روزی تلاش می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در روزهای آتی و در برنامه‌های مربوط به سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) باید تلاش کنیم برنامه‌هایی در خور شان حضرات معصومین (ع) برگزار شود، خاطرنشان کرد: هرگونه برنامه‌ای که دور از شان این حضرات باشد و بخواهد حاشیه‌ای ایجاد کند بدون تردید مذموم بوده و نتایج آن در حوزه فرهنگ معکوس خواهد بود.

فتحی با اشاره به اینکه برخی شعائر را باید با ضریب دادن تقویت کرد، ادامه داد: در اعتلای شعائر هیچ‌گونه ریایی وجود ندارد و به طور مثال در مورد نماز ظهر عاشورا معتقدیم که برگزاری نماز ظهر عاشورا در راس زمان مقرر در هر مکانی که هستیم به ویژه در خیابان توسط هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری نه تنها ریاکاری نیست بلکه ترویج عملی اقامه نماز اول وقتی است که امام حسین (ع) برای آن جان خود را تقدیم اسلام کرد.

وی از وجود حدود 160 هیئت مذهبی در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: از این میان حدود 80 هیئت به طور کامل فعال هستند و تقریبا 35 هیئت نیز به صورت نیمه فعال در حال برگزاری مراسمات پراکنده و متناوب هستند که امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های مادی و معنوی این 35 هیئت را نیز به صورت کاملا فعال تبدیل کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس بر داشتن برنامه محتوایی در هیئت‌ها تاکید کرد و افزود: همواره بر این نکته اصرار داشته‌ایم که مسوولان هیئت‌ها برای برنامه‌های محتوایی هیئت نیز به همان میزان که برای برپایی هیئت و اقدامات پشتیبانی و فیزیکی تلاش می‌کنند همت داشته باشند تا مردم بتوانند از محتوای درست و متناسب با نیازهای خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار