محمد بهشتی در گفتگو با گلستان 24؛

محمد بهشتی:با توجه به قرار گیری استان گلستان در بین استان های اسیب پذیر در مقابل اعتیاد، باید امکانات بیشتری را برای پیشگیری از این معضل اجتماعی فراهم کنیم.

وضعیت گلستان در میزان گرایش جوانان به مواد مخدر نامطلوب است/ایجاد فضا های ورزشی و با نشاط تاثیر بالایی در کاهش اسیب های اجتماعی دارد

به گزارش گلستان24؛گرایش جوانان به مواد مخدر یکی از معضلاتی است که این روز ها محیط های اجتماعی  و خانواده ها را درگیری خودش کرده است ودانش اموزان که از قشر حساس جامعه می باشند زیر سایه این تهدید شوم قرار دارند، در صورت بی توجه ای به این اسیب ها ممکن است اثار زیان باری را برای محیط های اجتماعی و جامعه به دنبال داشته باشد.

محمد بهشتی معاونت ورزش و سلامت اداره کل اموزش و پروش استان گلستان در رابطه با اعتیاد جوانان و نوجوانان و همچنین راه های پیشگیری از ان در گفتگو با خبرنگار گلستان24 گفت: فعالیت های ورزشی یکی از راه های پیشگیری از اسیب های اجتماعی می باشد که اگر به صورت جدی به ان توجه شود می تواند از خیلی از اسیب هاو ناملایمتی ها در جامعه پیشگیری کند.

او ادامه داد:می دانیم که امروزه اسیب های اجتماعی گریبان گیر برخی از جوانان و نوجوانان جامعه شده است برای جلوگیری از ان باید راه هایی را برای شادابی و نشاط جوانان محیا کنیم و هم اینکه فرصت هایی برای انها ایجاد کنیم که بتوانند اوقات فراغت خود را بخوبی بگذرانند؛ این اوقات فراقت می تواند فرصتی برای مهارت اموزی دانش اموزان و جوانان شود که از جمله این مهارت ها فعالیت های ورزشی می باشد.

وی افزود:طی اماری که توسط کارشناسان و پژوهش های اخیر بدست امده، استان گلستان وضعیت و مقام خوبی را در مورد میزان تمایل جوانان به مصرف مواد مخدر ندارد؛اما خوشبختانه در محیط های دانش اموزی تعداد دانش اموزانی که تجربه استفاده از موادر مخدر را داشته باشند بسیار کمتر از میانگین کشوری است، این مسئله نشان می دهد که اموزش و پرورش طی سال های اخیر چه میزان اقدامات پیشگیرانه ای را در سطح استان انجام داده است.

محمدبهشتی ضمن تاکید بر ایجاد فضا های ورزشی و شاداب تصریح کرد: برای جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر بایستی فضایی شاد و با نشاطی را برای این قشر اسیب پذیر فراهم کنیم تا انها به توانند به این وسیله فضاهای شاد و فعالیت های ورزشی را تجربه کنند.

این کارشناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه موادمخدر و اسیب های اجتماعی علل های گوناگونی دارد، یاداورشد:سه عامل فردی،خانوادگی و اجتماعی از جمله علت های گرایش جوانان به مواد مخدراست که باید در این ضمینه ها اموزش و اطلاع رسانی شود که اموزش پرورش هم بنا به رسالت خود در این موارد اموزش های را برای دانش اموزان اسیب پذیر در نظر گرفته تا بتواند به این وسیله اسیب های اجتماعی پیش رو را کاهش دهد.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار