گفته می شود که نبود امکانات و حمایت های دولت از کارگران این معدن،از زمینه های رخداد این حادثه بوده است.

در معدن  زغال سنگ یورت ازدشهر چه گذشت؟/چه کسانی باید پاسخگو باشند؟

به گزارش گلستان24؛ساعت 12 دیروز چهارشنبه، مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر از انفجار در معدن  زغال سنگ یورت واقع در شهر آزاد شهر را داد که بلافاصله بعد از این خبر اکیپ های امدادی استان برای نجات مصدوم این حادثه سریعا به محل اعزام شدند.

خبر های اولیه هاکی از این بود که 50 نفر از  مصدوم این حادثه از معدن خارج شده و حدود 35 نفر دیگر در قسمت های مختلف معدن مبحوس شده اند.

با تلاش نیروهای امدادی در ساعت پایانی شب آن قسمت از تونل که تخریب شده بود آوار برداری شد ولی متاسفانه هیچ یک از این کارگران زحمت کش نجات نیافته و تمامی آنها بر اثر کمبود اکسیژن فوت شده بودند.

طبق گفته مسئولین مربوط علت این حادثه فرسودگی لکوموتیو این معدن بوده زیرا در هنگام جابجایی بار در تونل این لکوموتیو از حرکت می ایستد و همین حادثه باعث می شود تا هنگام تعویض باتری این لکوموتیو جرقه ای ایجاد و به علت وجود گاز در آن مکان انفجار رخ دهد.

حادثه معدن یورت

 طی صحبت هایی که کارگران نجات یافته این معدن  در فضای مجازی داشته اند،کمبود حمایت های قانونی دولت و همچنین بی تفاوتی صاحب این معدن نسبت به کارگران خود یکی از علت های بروز این حادثه بوده است.

انما چرا باید کارگرانی که با حقوق اندک در این مکان طاقت فرسا کار می کنند مورد بی توجه ای قرار بگیرند و حقوق انها پایمال شود؛ با وجود این نارضایتی ها مجلس و دولت باید راهکار هایی را برای حمایت بیشتر از این قشر پیدا کنند، تا دیگر شاهد رخ داد این حوادث نباشیم.

مسئولین وشرکت های خصوصی ساز باید متوجه این موضوع باشند که مردم نسبت به کسانی که حقوق کارگران را پایمال می کنند، برخورد خوبی ندارند و انها را پس خواهند زد،البته وقتی که مسئولین دولت در روز کارگر جواب این قشر زحمت کش را با توهین و تهدید می دهد،شرکت های خصوصی هم برای حمایت از این قشر تلاشی نمی کنند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار