معاون وزیر کشور در آزادشهر:

معاون وزیر کشور گفت: متاسفانه در حادثه معدن آزادشهر تاکنون ۲۱ نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و در مجموع این حادثه ۳۵ نفر گرفتار شده بودند که ۱۴ نفر آن‌ها در تونل حبس شده است.

۱۴ نفر در تونل معدن آزادشهر حبس هستند/ تیم‎های تخصصی امدادرسانی را انجام می‌دهند

به گزارش گلستان24، اسماعیل نجار ظهر امروز در محل حادثه معدن یورت آزادشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به محض اینکه از حادثه با خبر شدیم، استاندار گلستان، مدیر‌کل مدیریت بحران و معاون عمرانی استانداری گلستان در محل حادثه حاضر شدند.

وی تصریح کرد: کار امداد در معدن یک کار تخصصی است و ضرورت دارد افراد متخصص کار خود را انجام دهند و همه تلاش این است که جان‎باختگان دیگری نداشته باشیم.

معاون وزیر کشور‌ افزود: نیروهای امدادی از روز چهارشنبه و پس از وقوع حادثه به صورت شبانه‎روزی کار امدادرسانی را انجام می‎دهند و متاسفانه تاکنون 21 نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و در مجموع این حادثه 35 نفر گرفتار شده بودند که 14 نفر آنها در تونل حبس شده است.

نجار تاکید کرد: همه تلاش ما این است تیم‎های تخصصی بیایند و کار امداد خود را انجام دهند تا در کوتاه‌ترین زمان به محبوس‌شدگان برسیم.

وی با بیان اینکه سازماندهی بسیار خوب و هماهنگی بالایی در اجرای کار امداد شکل گرفته است، افزود: رئیس دولت 2 وزیر خود را مامور رسیدگی به موضوع کرد که به استان محل حادثه بیایند و در جلسات کارشناسی تصمیمات لازم برای امداد و نجات را اتخاذ کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران ‌تاکید کرد: این تونل یک راه خروجی داشته و کار را از این نظر برای امدادرسانی مشکل کرده و آنچه از اهمیت کار برخودار است بکارگیری از افراد و نیروهای متخصص در اجرای کار امدادرسانی در تونل است.

نجار یادآور شد: امید داریم بتوانیم در سریعترین زمان کار امداد رسانی را به پایان برسانیم و در 3 نقطه آواربرداری پس از انفجار اولیه انجام شده و قدم به قدم آوارها را خارج می‎کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران ‌یادآور شد: درصدد این هستیم که از لاین رینگ فلزی در بدنه تونل استفاده کنیم تا از آمار تلفات دوباره جلوگیری شود. امید داریم مردم همکاری لازم را داشته باشند تا کوتاه‎ترین زمان کار امداد را انجام دهیم و افرادی که در این معدن گرفتار شدند را بیرون بیاوریم.

وی درباره مطالبات معدن‌چیان افزود: نخستین اولویت ما امداد و نجات محبوس‌شدگان است و پس از آن تامین غذا و اسکان موقت برای افرادی است که کار امدادی را در این معدن انجام می‎دهند. پس از اتمام عملیات امداد همه مشکلات بیمه، حقوق و مشکلات فنی این معدن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار