واکنش کاربران مجازی به دفاع جهانگیری از واردات دختر وزیر

دفاع جهانگیری از واردات پوشاک ایتالیایی دختر وزیر آموزش‌ و پرورش در مناظره روز جمعه، با واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

#مظلوم_200_میلیونی!

 به گزارش گلستان24، اسحاق جهانگیری در مناظره روز گذشته در دفاع از دختر دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم که به دلیل کشف محموله واردات پوشاک ایتالیایی در ویلایش خبرساز شده بود، گفت: «من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این موضوع برایش پیش آمده که روز چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش و پرورش این مشکل برایش پیش آمده، مظلومیت این دولت را ملت ببینید. به یکباره گفته می‌شود در خانه یک وزیر قاچاق بوده است، دختری این وزیر دارد که فوق لیسانس است، کار شرافتمندانه‌ای انتخاب کرده که آن واردات است و 200 میلیون کل ارزش مبلغی است که این فرد از گمرک و به صورت قانونی وارد کرده است و حالا این می‌شود موضوع مصاحبه ما در مناظره. آیا این درست است و این وضعیتی است که امروز پیش آمده.»

جهانگیری

باقر قالیباف نیز در پاسخ دفاعیات جهانگیری تاکید کرد: درد اینجاست که ما می‌گوییم دختر وزیر آموزش‌وپرورش -به نقل از آقای جهانگیری می‌گویم- بیکار و مظلوم است بعد برود چنین کاری انجام دهد! پس بقیه مردم بیچاره چه کنند. تکلیف آنها چیست، آنها می‌توانند چنین کاری انجام دهند؟

اما دفاع بد معاون اول رئیس جمهور از وزیر کابینه دولت یازدهم واکنش هایی را در فضای مجازی به همراه داشت و حتی صدای کارشناس بی بی سی فارسی را هم در آورد. رضا حقیقت‌نژاد  کارشناس این شبکه در توئیترش نوشت: «جواب جهانگیری خیلی بد بود؛ دختر بیکار رفته 200 میلیون کالا وارد کرده؛اسحاق، گل به خودی زدی!»

در ادامه واکنش های کاربران فضای مجازی از دفاعیات کاندیدای پوششی را که برخی از آن ها با چاشنی طنز همراه شده است را می خوانید:

- جهانگیری: دختر وزیر کار شرافتمندانه واردات لباس داشته. مثل دختر صفدر حسینی که کار شرافتمندانه خرید و فروش قانونی ارز داشته در صرافی داشت؟ (محمد دهقان)

- گفتند دختروزیر بطورقانونی وفقط 200میلیون تومان لباس از ایتالیا وارد کرده! بگویید چرا 18ماه حقوق قانونی وبیمه کارگران معدن گلستان را ندادید؟ (علیرضا زاکانی)

-فوری!  کمیته امداد،سرپرستی دختر وزیر آموزش وپرورش را برعهده گرفت. جهانگیری گفت که این بنده خدا بیکار بوده رفته از ایتالیا 200 میلیون لباس آورد.(علیرضا ابوالفتحی)

- تا اینجا زرشک طلایی مناظره تقدیم جهانگیری میشه برای موضوع دختر وزیر مظلوم بیکاری که فقط200میلیون تومان جنس وارد کرده. (ساده)

- وضعیت هیئت وزیران به گونه‌ای است که جناب جهانگیری می‌گوید تا چهارشنبه فکر می‌کردم بحث قاچاق مربوط به دختر آن یکی وزیر است! (یاسر جلالی)

- وزیر ما اینقدر سالمه که دخترش جای بیکاری،  لباس وارد  میکنه. مظلوم هم هستیم. (احسان تقدسی)

- کلا دختران مسئولان دولت کار شرافتمندانه دارن مثل دختر صفدر حسینی. مثل دختر وزیر آموزش پرورش. (احمد خسروی)

- از مناظره فقط اونجاش که یه بیکاری مثل دختر وزیر تجارت دویست میلیونی میکنه بعد مظلوم میشه.(جهانی )

اینکه جهانگیری گفت فکر کردم وزیردیگری متهم بوده است معلوم میشود شاید وزرای دیگر هم فرزندانشان بیکار هستند وحداقل 200 میلیون سرمایه دارند. ( ابراهیم جلالیان)

- جهانگیری: دختر بیکار وزیر فقط 200 میلیون تومان پوشاک وارد کرده. ولی نگفت که یک دختر بیکار مبلغ 200 میلیون تومان را از کجا آورده است؟! حتی اگر فرض کنیم حقوق گمرکات هم نداده باشد و همان 200 میلیون را قبول کنیم.

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز درباره اظهارات روز گذشته جهانگیری نظر گذاشتند که در ادامه میخوانید:

- پس دولت چجوری حرف از اقتصاد مقاومتی میزنه وقتی که دختر وزیرش یک واردکننده لباس از ایتالیا هست. مگه داخل کشور تولیدی لباس نداریم؟

- دخترمظلوم 200ملیون خدا28سال سابقه نمی تونم لب تاب بخرم یاابوالفضل

- اسحاق یه جوری گفت فک کردم دخترک کبریت فروشه نه دختر وزیر.بنده خدا بیکار بوده یهویی 200 میلیون لباس وارد کرده.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار