یک روز قبل از حادثه روی داد؛

دقیقا یک روز قبل از وقوع حادثه دلخراش، انفجار معدن زغال سنگ "زمستان یورت" برخی از مسئولین گلستانی برای تحت فشار قرار دادن کارگران این معدن، از آنها خواستند که در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی رای دهند.

فشار مسئولین گلستانی به کارگران معدن "زمستان یورت" برای رای دادن به روحانی+فیلم

به گزارش گلستان24، تنها یک روز قبل از حادثه دلخراش؛ انفجار در معدن زغال سنگ" زمستان یورت " آزادشهر، "حسینقلی قوانلو" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و همچنین فرماندار شهرستان آزادشهر، برای عرض تبریک به کارگران، به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر، به این معدن رجوع کرده و مراتب تبریک خود را اعلام داشتند.

اما تنها پس از گذشت 24 ساعت از این دیدار، کمر استان گلستان، با شنیدن خبری مبنی بر انفجار سهمگین در "معدن زغال سنگ زمستان یورت" آزادشهر در شرق گلستان و کشته شدن ده ها معدن چی، شکسته شد.

در روز قبل از وقوع حادثه، حسینقلی قوانلو" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، طی سخنانی اظهار امیدواری کرد که با استفاده صحیح و اصولی از این معدن و سایر معادن موجود و رفع مشکلات مالی و فنی آنها ، قدم های ارزشمندی در راستای تولید و اشتغال برداشته و زمینه های تحقق اهداف دولت خدمتگذار در بخش صنعت و معدن فراهم آید.

وی همچنین حضور همگانی کارگران عزیز که همیشه پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده اند را در عرصه انتخابات و انتخاب رئیس جمهور آینده همگام با ملت فهیم ایران خواستار شد.

99

در همین بین نیز، فرماندار شهرستان آزادشهر نیز، خطاب به کارگران معدن "زمستان یورت" گفت: شهرستان آزادشهر برخوردار از معادن غنی و پتانسیل بالایی در عرصه معدن و سرمایه گذاری در این بخش است که متأسفانه سوء مدیریت و عدم استفاده بهینه از معادن باعث شده کارخانجات و واحدهای تولیدی برای فرآوری منابع معدنی مختلف در این شهر ایجاد نشده که راه اندازی این واحدها رونق اقتصادی و موجبات اشتغال بیکاران را در این منطقه فراهم خواهد کرد.

100

 

اما، تنها یک روز بعد از روز کارگر و بازدید مسئولین استانی و شهرستانی که به عنوان نمایندگان دولت یازدهم در حال فعالیت در استان و شهرستان هستند، انفجار معدن "زمستان یورت گلستان" روی داد که منجر به کشته شدن ده ها کارگر همین معدن شد،

در این بین کارگرانی بودند، که سالها بود صدای فریادخواهی و مطالبه گری از مسئولان امر را داشتند ولی فریاد آنها به گوش هیچ مسئولی اعم از فرماندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نرسید.

این صدای انفجار وقتی به گوش مسئولین رسید که سیل پیام های تسلیت روانه استان گلستان گردید و آن هم در ایام انتخابات ریاست جمهوری بود. اما  چرا صدای این کارگران در تجمع اعتراضی کارگران معدن یورت آزادشهر در سال های گذشته به گوش دولتمردانی که وعده "خورد کردن دهان کارگران" می دهند به گوش کسی نرسید! و امروز کارگران بی جان معدن "زمستان یورت" خیال آسوده داشته باشند که دیگر دهانشان خورد نخواهد شد.

بسیاری از معدن‌کاران "معدن زمستان یورت" که حالا در میان ما نیستند می‌گفتند ١٧ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و تنها سه ماه از سال بیمه هستند!

4f064241 e17c 4bbd a9da 745c08fff23d

آنها گفتند که روز قبل از وقوع حادثه مسئولین امر به ما گفتند که باید به "حسن روحانی" رییس جمهور فعلی رای دهند!

 

 

کجاست آن حس مسئولیت و انسانیت! حس مسئولیت و انسانیت را کسانی داشتند که هم اکنون در دل خاک مدفون شدند. آن هم نه یک نفر، بلکه ده ها نفر.

این حادثه غم بار، آنقدر دردناک بود که رهبر فرزانه انقلاب در پیامی خطاب به مردم گلستان و خانواده های داغدار آنها پیامی را منتشر کردند و فرمودند؛

324

این حادثه دلخراش، که عملیات امداد و نجات آن پس از گذشت سه روز همچنان ادامه دارد، کمر استان گلستان را شکسته است.

به گفته مسئولین، انفجار معدن"زمستان یورت" بیشترین تلفات انسانی را در حوادث معدنی کشور به خود اختصاص داده است.

پیش از این حادثه ای که در یکی از معادن طبس رخ داده بود با قریب به 25 کشته، مصیبت بارترین حادثه معدنی کشور بود ولی هم اکنون معدن زغال سنگ "زمستان یورت" با ده ها کشته و زخمی، رکورد دار این حادثه غم بار در کشور بوده است که بازتاب آن در خبرگزاری های های سایر کشور ها منعکس گردید.

معدن زغال سنگ "زمستان یورت" در شرق استان گلستان واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار