سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: با اجرای طرح آزادپزی نانوایان در ۴۰ روز گذشته حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تن گندم در استان گلستان صرفه‌جویی شده است.

۲۷۰۰ تن گندم در استان گلستان صرفه‌جویی شده است

محمدرضا افشار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آزادپزی نان در گلستان اظهار داشت: با اجرای طرح آزادپزی نانوایان که هم‌اکنون در حدود 20 درصد نانوایی‌ها در گلستان اجرا شده در 40 روز گذشته حدود 2700 تن گندم در استان صرفه‌جویی شده است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: با مدیریت صحیح مصرف نان توسط مردم نیز می‌توانیم شاهد کاهش ضایعات کالای استراتژیک گندم باشیم .

سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب آزادسازی قیمت نان در سراسر کشور را فراهم ساخته کاهش تصدی‌گری و ایجاد رقابت در بین کارخانجات تولیدی آرد و نانوایان برای تولید نان کیفی است.

افشار گفت: نانوایان آزادپز باید برای حفظ و جذب مشتری بیشتر به رقابت سالم در تولید بپردازند و این موضوع در نهایت به نفع مصرف‌کننده و مردم خواهد بود.

وی اظهار داشت: صدور مجوز برای نانوایی‌های آزادپز در همه شهرستان‌های استان گلستان از زمان ابلاغ دولت آغاز شده و در این راستا حدود 20 درصد از نانوایی‌ها با رعایت استانداردها و دستورالعمل‌های موجود به واحدهای آزاد‌پز تبدیل شده است.

سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: این طرح در راستای ارتقای کیفی‌سازی نان و ارائه خدمات بیشتر به مردم و همچنین افزایش حق انتخاب آنان در خرید نان به مرحله اجرا درآمده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار