درگیری داخلی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی بر سر شورای شهر جدید تهران شدت گرفت.

دعوا و گروکشی افراطیون بر سر شورای شهر جدید تهران

به گزارش گلستان 24، سایت انتخاب در خبری نوشت: ژاله فرامرزیان که تا ماههای اخیر چهره‌ای گمنام و ناشناخته در میان اصلاح‌طلبان بود، در هفته‌های اخیر به یکی از عوامل جدی اختلاف و نارضایتی چهره‌های اصلاح‌طلب تبدیل شده است. این فرد که ابتدا قرار بود بعنوان منشی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در شورای شهر صرفاً پیگیر مسایل اجرایی باشد، با برقراری برخی روابط سیاسی و دستکاری در فرایند گزینش کاندیداهای اصلاح‌طلب در انتخابات شورای شهر به یک چهره جنجالی و پرحاشیه تبدیل شده است.


فرامرزیان، در جریان ارزیابی کاندیداهای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران اقدام به ارائه فهرستی به شورای‌عالی اصلاح‌طلبان کرد که بسیاری از چهره‌های شایسته از آن حذف شده و تعدادی افراد ناشناخته در آن جای گرفته بودند.


این اقدام موجب نارضایتی و اعتراض بسیاری از اصلاح‌طلبان شد به نحوی که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب نظیر جواد امام با انتشار مطالبی از دستکاری صورت گرفته در گزینش کاندیداها پرده برداشتند؛ با این وجود اکثر چهره‌های شاخص اصلاح طلب انتقادات را به بعداز انتخابات موکول کردند و جهت حفظ وحدت اصلاح‌طلبان و به احترام پیام رهبر اصلاحات که در آن با وجود اشاره به نارضایتی‌ها از لیست، به لزوم حمایت از آن اشاره شده بود، از لیست امید حمایت کرده و موجب پیروزی این فهرست شدند.


با این وجود حتی پس از انتخابات نیز اقدامات اختلاف‌آمیز و اظهارنظرهای تنش‌زای منشی اصلاحات که در قامت مادر خوانده به تعیین تکلیف برای اعضای شورا می‌پردازد ادامه یافت.


این سایت نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان در خبر دیگری نوشت: روز گذشته خبری در کانال تلگرامی مرتضی الویری عضو منتخب شورای شهر منتشر شد که در آن ادعا شده بود که اعضای شورای جدید گرد یکدیگر جمع شده و الویری را بعنوان رئیس شورا انتخاب کرده‌اند.


بررسی‌های خبرنگار «انتخاب»، اما حکایت از محتوای وارونه این خبر دارد؛ چرا که طبق اخبار رسیده، جلسه‌ای با دعوت الویری از دیگر اعضا در دفتر او با عنوان «صبحانه کاری» برگزار شده و او در اقدامی که در ادوار شورای شهر سابقه نداشته، به صورت کاملاً ناگهانی و بدون اطلاع قبلی خواستار تعیین «ریاست سنی شورا» شده و متعاقباً پاسخ داده که خودش مسن‌ترین است؛ پس باید رئیس سنی او باشد!


این در حالیست که اولاً بحث و رأی‌گیری در مورد رئیس سنی نشد و ثانیاً اساساً این تصمیم نمی‌تواند عقبه قانونی داشته باشد و از دیگر سو، به لحاظ سنی نیز، الویری پر سن و سال‌ترین عضو شورا نیست و چهره‌های مسن‌تری در شورای آتی حضور دارند.


نکته دیگر که باعث ناراحتی اعضای شورای جدید، شده این است که با توجه به غیر رسمی بودن جلسه، نباید بدون اطلاع دیگر اعضا، خبر این جلسه غیر رسمی منتشر می‌شد؛ اما برخلاف این «تصمیم جمعی» الویری این خبر را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.


یادآور می‌شود برخی طیف‌های اصلاح‌طلب نسبت به نحوه بستن لیست اعتراض‌های جدی داشتند. دیروز هم محسن سرخو در نامه‌ای به فرمانداری تهران خواستار بازشماری آرا شد و نوشت: به قرار اطلاع از صندوق‌های اخذ رأی، آراء به صورت لیستی شمارش شده در حالی که نام اینجانب در برخی از لیست‌های کاملاً مشابه وجود داشته است و از این رو در شمارش از قلم افتاده است.

منبع: کیهان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار