عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهردار گرگان به سئوالات پاسخ ندهد استیضاح می‌شود.

شهردار گرگان به سئوالات پاسخ ندهد استیضاح می‌شود

به گزارش گلستان 24، مدتی است که موضوع انتقادهای اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در گوشه و کنار شهر بر سر زبان‎ها افتاده و سیر اختلافات اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با یکدیگر و اختلاف عده‎ای از اعضای شورا با شهردار به جایی رسیده که این اختلافات موجب شکاف عمیق بین شهرداری و شورا شده است.

این اختلافات و مسائل پیرامونی آن، تا بدان‌جا ادامه یافته است که به ارسال نامه‎های رسمی و غیررسمی به مقامات استانی و کشوری کشیده شده و حتی پای استانداری گلستان نیز به این موضوع باز شده و حتی در محافلی دیگر عنوان می‎شود که نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان نیز در این خصوص اظهارنظر کرده است.

اما چند روزی است که در برخی از سایت‎های محلی استان، نامه‎ها و شب‎نامه‎های مختلفی منتشر می‎شود و نظرات مختلفی هم در آن سایت در قسمت نظرات کاربران مطرح می‎شود. اما در آخرین سند منتشر شده در برخی از سایت‎ها که به نوعی از حساسیت بیشتری هم برخوردار است، نامه‎ای است که عنوان شده جمعی از مردم شهر گرگان برای دفتر مقام معظم رهبری تنظیم و ارسال کرده‎اند. رونوشت این نامه نیز برای شخصیت‎های استانی، شورای اسلامی شهر گرگان و نمایندگان مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است. در پایان این نامه هم نام عده‎ای از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان آمده و عنوان شده که این اعضا، قصد تخریب شهردار گرگان و نابود کردن این شهر را دارند.

نکته مهم این است که این نامه هیچ‌گونه مهر و امضایی از طرف شخص و یا اشخاص را ندارد و در دبیرخانه شورای اسلامی شهر گرگان نیز به ثبت رسیده است.

برخی با قلم دامن افراد را آلوده می‎کنند سیدمحمد قدس‌مفیدی که یکی از این اعضا است، در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان در این خصوص اظهار کرد: این‌گونه مطالب حکم شب‌نامه را دارد و نامه‎ای که امضا ندارد، این حکم را دارد و ممکن است این متن توسط یک نفر تهیه شده باشد. وی ادامه داد: به نظر من این‌گونه حرف زدن یعنی قضاوت کردن و قضاوت کردن دو شرط دارد و شرط اول آن این است که شما انصاف داشته باشید و شرط دوم آن این است که اشراف داشته باشید. عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد:

من فکر می‎کنم، کسی که پشت این‌گونه مطالب است هیچ‌کدام از این ویژگی‎ها را ندارد. قدس‎مفیدی بیان کرد: این روزها ما یک مشکل بزرگ داریم و آن هم این است که اخلاق کم یاد می‎گیریم؛ خداوند در قرآن به قلم قسم یاد کرده است اما برخی خیلی راحت دامن افراد را با آن آلوده می‎کنند. وی افزود: نظر من این است که اگر ما بخواهیم راجع به این موضوع همانند بقیه صحبت کنیم نیاز به جو آرامی دارد که این موضوع در چند ماه آینده رخ خواهد داد. طرح سئوال از حقوق قانونی اعضای شورا است عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: اما در حال حاضر تنها کاری که ما انجام دادیم این بود که تعدادی سئوال از شهردار گرگان پرسیده‎ایم و این هم در راستای حقوق قانونی خودمان است و هیچ‎گاه نگفته‎ایم که قصد استیضاح داریم و سئوال کردن جزو حقوق ما است. قدس‎مفیدی در خصوص نامه‎ای که اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برای استیضاح شهردار گرگان امضا کرده‎اند، بیان داشت: زمانی که کسی جوابی به سئوال ما نمی‎دهد، شرایط خاصی برای اعضا ایجاد می‎شود.

وی افزود: در نطق‎های پیش از دستور تذکرات زیادی به آقای شهردار داده شده و در قانون هم نیامده که تذکر باید به صورت کتبی انجام شود و قانون در این‌جا سکوت کرده است.

قدس‌مفیدی اظهار کرد: این تذکر باید به گوش آقای شهردار می‎رسید که رسید و در جلسه هیئت رئیسه آقای ربیعی گفتند که این نامه کتبی شما حکم تذکر را دارد که من هم گفتم خیر، این‌ها سئوال از آقای شهردار است.

وی اضافه کرد: آقای ربیعی هم تأیید کرد که تذکرات ما را به آقای شهردار اعلام کرده و در مرحله بعد که ما موارد را کتبی اعلام کردیم، این حکم سئوال را دارد. اگر شهردار گرگان به سئوالات پاسخ ندهد وی را استیضاح می‎کنیم عضو شورای اسلامی شهر گرگان توضیح داد: 10 روز از اعلام سئوال‎ها گذشت و زمانی که آقای شهردار پاسخی نداده و دوستان خوب من بنا بر دلایل معلوم و مشخص در صحن علنی شورای شهر حاضر نشدند و جلسات مختلف تشکیل نشد، به هر حال این سئوال پیش می‎آید که شاید عمدی در این موضوع در کار است.

قدس‎مفیدی گفت: به نظر من این عمل نامهربانانه بود و بین اعضای شورای شهر فاصله ایجاد می‎کند. وی در پایان تأکید کرد: اگر شهردار گرگان به سئوالات اعضای شورا پاسخ ندهد موضوع استیضاح را پیگیری خواهیم کرد و ممکن هم است که شهردار گرگان پاسخ دهد و ما هم قانع شدیم./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار