دادستان مرکز استان گلستان گفت : بنده به عنوان دادستان هرگز اجازه نخواهم داد روند ساخت وسازهای غیر مجاز ادامه پیدا کند و موظف هستم از منابع طبیعی و محیط زیست صیانت کنم .

حجت الاسلام والمسلمین حقی در برنامه زنده رودررو

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان امشب (23دیماه) در برنامه زنده رودررو که از شبکه گلستان پخش می شد گفت : ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع و حتی دیوار کشی این اراضی نیز ممنوع می باشد و منابع طبیعی و عرصه های محیط زیست هم وضعیتی مشابه دارد و با متعرضان به این عرصه ها برخورد خواهد شد چون ما باید این منابع را بدست آیندگان برسانیم.

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام والمسلمین حقی افزود: بنده از ابتدا که به عنوان دادستان گرگان معرفی شدم موضوع مبارزه با تصرفات غیر مجاز را با جدیت پیگیری کردم و حتی زمانی که معاون بودم این دغدغه را داشتم و اگر کسی از بیرون استان بیاید این واقعیت را لمس می کند که تحولی نو در مبارزه با تصرفات غیر مجاز و زمینخواری در استان گلستان اتفاق افتاده است .

وی تصریح کرد: اما زیارت الان با یک ماه پیش قابل قیاس نیست و وضعیت آن روز به روز بدتر می شود و زمین های کشاورزی مورد تعرض قرار می گیرند .

حقی گفت : بنده به عنوان دبیر شورای حفاظت از اراضی استان گلستان غبطه و افسوس می خورم که ساختمان جدید می سازند و منابع طبیعی از دست می رود و اگر در گذشته نسبت به این امر پیشگیری می شد الان وضعیت استان به این صورت نبود اما چون امروز به این وضعیت دچاریم باید کار را رها کنیم ؟

اجازه نخواهم داد روند ساخت و سازهای غیر مجاز ادامه یابد

دادستان مرکز استان با اشاره به جمله بالا گفت : بنده به عنوان دادستان هرگز اجازه نخواهم داد این روند ادامه پیدا کند و موظف هستم از منابع طبیعی و محیط زیست صیانت کنم .

حجت الاسلام حقی در جواب سوال که چرا تخریب ها دیر شروع شد عنوان کرد: همین نگاه قبلی باعث شد تا 400 رای صادر شده در خصوص قلع و قمع بناهای غیر مجاز روی دست بماند ، همین وضعیت قبلی باعث تغییر کاربری اراضی کشاورزی شد و اگر آن زمان این نگاه نبود امروز سرمایه های مردم هدر نمی رفت چون واقعا ما هم دلمان می سودز که فردی زندگی اش را روی این کار بگذارد اما نهایتا ملکش تخریب شود .

وی افزود: ما راضی به این برخوردها نیستیم اما کم کاریهایی بود و اگر در همان ابتدا چند مورد جدی گرفته می شد امروز دچار چنین وضعیتی نمی شدیم و در همین رابطه از مسئولین سوال کردم که چرا به این وضعیت رسیدیم مگر قانون نداشتیم؟

در شرایط فعلی برخی مدیران کم کاری می کنند

حقی گفت : حتی در شرایط فعلی هم برخی مدیران و شخصیتها کم کاری می کنند و اگر نگاه استاندار و معاون عمرانی اقای مروتی نبود ما به اینجا نمی رسیدیم و خود من هم در این بحث از مدیران ادارات مطالبه جدی دارم و طی نامه و سوال علت عدم اجرای برخی احکام را از این مدیران جویا شدیم .

وی تصریح کرد: آیا تعداد بناهای غیر مجاز زیارت همین 400 عدد است ، بروید بشمارید چقدر بناهای غیر مجاز و اراضی تصرف شده داریم که تا بحال گزارش نشده و واقعا این بناها یک شبه ساخته شده اند ، بنایی که ستونش درون رودخانه زده شده چرا آب منطقه ای جلویش را نگرفته است ، اینها مطالبات من است .

این مقام قضایی ادامه داد: متاسفانه در یکی از این برنامه های شبکه گلستان معاون آب و فاضلاب همان زمان در خصوص اجرای یک حکم اینطور وانمود کردند که دادستان وقت با این موضوع مخالف است و قرار است آب منطقه ای آنجا را دیواره کشی کند که نهایتا بنده روی آنتن آمدم و قضیه را تذکر دادم .

منافع برخی ها به خطر افتاده است

حقی در جواب این شبهه همیشگی که چرا قبل از ساختن جلوی افراد را نگرفتید گفت : این اقدام با وجود دانستن قضیه بوده و خود فرد می دانسته که کار غیر قانونی انجام می دهد لذا ساختن غیر مجاز نمی تواند نافی اقدام مدعی العموم شود و بعضا این صحبتها از طرف اشخاصی مطرح می شود که انجا منافعی دارند و یا منافعشان به خطر افتاده چون برخی ها در این سالها سود زیادی را از این کار به جیب زده اند .

وی در پایان گفت : مردم ما را از خودشان بدانند و ما هر کاری می کنیم برای این مردم و نسل های بعد خواهد بود ./گلستان ما

 

hhhh

ارسال نظر

آخرین اخبار