نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گرگان:

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مردم در قدوس و بقای انقلاب اسلامی نقش دارند، گفت:مبلغان اگر به مقتضایات زمان توجه نکنند در امر تبلیغات توفیق شایسته‎ای را نخواهند داشت.

مبلغان در امر تبلیغات به مقتضایات زمان توجه کنند

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش تبیین جایگاه قرآن در کاهش آسیب‎های اجتماعی که با حضور مبلغین و روحانیون در مصلی گرگان برگزار شد، به رسالت مبلغان در بهره‎گیری از فرصت‎های تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغان اگر به مقتضایات زمان توجه نکنند در امر تبلیغات توفیق شایسته‎ای را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی پس از 15 قرن در کشور شکل گرفته و ما دو انقلاب را پشت سرگذاشتیم و هر دو با مشکلات و چالش‎های عظیمی رو به رو شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به انقلاب موسی‎بن عمران اشاره کرد و گفت: دومین انقلاب انقلاب صدر اسلام است که با رنج و زحمات زیاد رسول اکرم(ص) به پیروزی رسید اما هر دو انقلاب عامل انحرافی را طی کردند.

وی افزود: رهبری الهی، شریعت  و مردم سه عامل انقلاب دینی است و دو ضلع آن رهبری و شریعت است و یک ضلع آن مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  با بیان اینکه مردم در قدوس و بقای انقلاب اسلامی نقش دارند، افزود: در انقلاب رسول اکرم(ص) نیز مردم در قدوس و بقای انقلاب همراهی نکردند.

سعیدی با بیان اینکه ما باید توازن قوا را در منطقه تاکید کرد: جنگ نابرابر به جنگ نامتقارن در منطقه تغییر پیدا کرده و به این علت آمریکایی‌ها فرصت حمله به ایران را ندارند.

وی افزود: برخی افراد مدل سکولار که مانند مدل حکومت ترکیه است در کشور قبول دارند و دنبال می‎کنند و نسل سومی که از انقلاب بیگانه است و نتوانستیم آنها را با مفاهیم و مبانی انقلاب آشنا کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: وزیر امور خارجی آمریکا، آمریکا، روسیه، چین و ایران را 4 کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه می‎داند و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار تعیین کننده است.

سعیدی به فناوری  کشور اشاره و تاکید کرد: توسعه‎ خوبی در مسیر هسته‎ای، پزشکی، فضایی، زیرساخت‎های کشور که در طول 38 سال انقلاب اسلامی بدست آوردیم و مردم باید از این دستاوردها آگاه شوند.

وی گفت: ارکان تبلیغ در 8 بخش است و مبلغان باید به این هشت بخش توجه داشته باشند و نخستین وجه تبلیغ پیام است و مبلغان باید به پیامی که به مخاطب ارائه می‎دهند توجه داشته و باید این پیام بر اساس احساس و تعقل باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مبلغان در واعظه‎های خود باید به بیان صورت‎مسئله، عقلانی‎کردن مسائل همراه با استدلال نقلی و عقلی، توجه به احساس و عاطفه، توام بودن سخنرانی با شور و شعور توجه داشته باشند.

سعیدی ادامه داد: مبلغان پیام‎رسان هستند و باید در پیام خود زمان‎شناس باشند و تهدیدات دشمن را بدانند و به نیازهای جامعه واقف باشند.

وی با بیان اینکه مبلیغین باید به شبهات که در بین جامعه وجود دارند پاسخ بدهند، گفت: مبلغین باید در سخنرانی پیام خود را به شکل غیر مستقیم به مردم انتقال دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه باید به مردم پاسخ بدهیم که چرا یک آیه به اندازه ختم قرآن در ماه رمضان است و چرا یک شب در ماه مبارک رمضان به اندازه  هزار ماه است، گفت: سفر بی‎نهایت ذات و توشه بی‎نهایت می‎خواهد و باید توشه سفر آخرت را مردم در ماه مبارک رمضان با عمل صالح بردارند.

سعیدی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان وفات حضرت خدیجه (س) را در پیش خواهیم داشت و این فرصت مناسبی است که به ویژگی‎های زنان انقلابی بپردازیم.

وی به رویش سواد و ریزش گناه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: نقش استقامت در پیروزی امت‎ها می‎تواند در آینده کشور تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار