مدیرکل محیط‎زیست گلستان:

مدیرکل محیط‎زیست استان گلستان گفت: طرح انتقال آب از استان گلستان به سمنان منتفی شده و اجرائی نخواهد شد.

انتقال آب از گلستان به سمنان منتفی شد

اسماعیل مهاجر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان برنامه‎ریزی به محیط‎زیست بی‎توجهی می‎کند و می‎توانستند محیط‎زیست را در برنامه ششم بهتر ببیند.

به گزارش گلستان 24، وی تصریح کرد: در آتش‎سوزی‎های اخیر تنها 25 درصد اعتبارات داده شد و می‎توانستند در تبصره 26 توجه بیشتری به محیط‎زیست داشته باشند.

انتقال آب از گلستان به سمنان

مدیرکل محیط‎زیست گلستان ادامه داد: با راه‎اندازی کمپین‎ها و همکاری انجمن‎های جوامع محلی توانستیم 90 درصد آتش‎سوزی ها را کاهش دهیم.

مهاجر تاکید کرد: مانور آتش‎سوزی در پایان مرداد ماه خواهیم داشت و در این مانور استان‎های خراسان‎شمالی و سمنان حضور خواهند داشت و کشف آتش بسیار حائز اهمیت است و پس از آن خنثی‎سازی آن مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل محیط‎زیست گلستان به تخلیه فاضلاب خانگی در نزدیکی سایت استانداری اشاره و تاکید کرد: این مکان به صورت موقت در نظر گرفته شده تا سبتاژ داشته باشیم با توجه به اینکه وزارت نیرو که سبتاژ را لجن دانست نه فاضلاب این موضوع باقی ماند.

مهاجر افزود: در 2 ماه آینده بودجه آن مشخص می‎شود و می‎توانیم این موضوع را تعیین و تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه آبی از محدوه استان گلستان به سمنان منتقل نمی‎شود، گفت: 30 سال موضوع انتقال آب از مازندران به گلستان طراحی شده اما به نزدیکی میانکاله رسیده و انتقال به استان اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل محیط‎زیست گلستان تاکید کرد: برای شرب شهرهای بزرگ استان قرار شد در آمایش امور منطقه‎ای آب دیده شود که در موقع کم‎آبی مشکل داشته باشیم.

مهاجر درباره انتقال اب از منطقه" قربان تالار" علی‎آباد کتول به سمنان گفت: نقشه‎ای که به ما دادند از روز نخست اشتباه تهیه شده، قربان تالار در محدوده نقش قدیمی در سمنان واقعه شده و در محدوده استان گلستان نیست.

وی گفت: مردم آن منطقه شاکی هستند و به وزارت کشور این شکایت‎ها رسید و جلسه‎ای در این باره برای تعیین و تکلیف این آب گذاشته شده است.

مهاجر افزود: 250 نفر حق آبه شالیکاری در منطقه زرین‎گل دارند دارند و مردم برای شرب از این آب استفاده می‎کنند اما هنوز تصمیم قاطعی در این باره گرفته نشده است.

برنامه‌های هفته محیط زیست در گلستان اعلام شد

وی همچنین با اشاره به هفته محیط زیست اظهار داشت: هفته محیط‎‌زیست را به عنوان یک رخداد مهم در جمهوری اسلامی پاسداشت می‎گیریم و امید داریم بتوانیم در این هفته حداقل عملکرد و چالش‎های محیط‎زیست را از طریق رسانه‎ها به گوش مردم از جهت اطلاع‎ از مشکلات محیط‎‌زیست و تقویت روحیه فرزندان خودشان در محیط زیست داشته باشیم.

مهاجر تصریح کرد: یکی از ارکان انتقال فرهنگ صحیح رسانه‎ها هستند و وظایف رسانه‎ها در جمهوری اسلامی و هدف‎گذاری آن بسیار حائز اهمیت است که اگر به درستی انجام نشود اطلاع‎رسانی درست مختوش می‎شود.

مدیرکل محیط‎زیست گلستان به برنامه‎های هفته محیط‎زیست اشاره کرد و افزود: هفته محیط‎زیست سال 1396 را با شعار"من با طبیع‍‌‌تم" آغاز خواهیم کرد و این شعار درصدد این است که بیان کند که طبیعت تنها برای ما نیست و طبیعت یک تعهد بین نسلی است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‎توانند طبیعت را به جامعه خوب جلوه دهند، گفت: سه‌شنبه 16 خرداد ماه روز نخست هفته محیط‎زست را به عنوان رسانه و محیط‎زیست نامگذاری کردیم و این مهم به علت نقش بی‎بدیل رسانه‎ها است.

مدیرکل محیط‎زیست گلستان یادآور شد: هم‎اندیشی با صنایع استان و صاحبان صنایع در شهرستان‎ها، مسابقه عکاسی با همکاری آموزش و پرورش و مهدهای کودک از دیگر برنامه‎های است که در روز نخست هفته محیط‎زیست در نظر گرفته شده است.

مهاجر با بیان اینکه 17 خردادماه دومین روز از هفته محیط‎زیست تحت عنوان " زنان خانواده و محیط‎زیست" نامگذاری شده، گفت: در این روز با حوزه بسیج خواهران و نمایندگی برخی از بسیجیان دستگاه‎ها کارگاه آموزشی برای بانوان و خانواده‎ها در نظر گرفتیم.

وی ورزش صبحگاهی ویژه بانوان و نشست بانوان هیئت‎های قرآن در علی‎آبادکتول، را از دیگر برنامه‎های دومین روز از هفته محیط‎زیست دانست و افزود: سومین روز هفته محیط‎زیست "فرهنگ آموزش و محیط زیست" نامگذاری شده که در این روز دیدار با روسای آموزش و پرورش، روسای برخی از دستگاه‎های اجرایی، آموزش محیط‎زیست به نیروی انتظامی خواهیم داشت.

مدیرکل محیط‎زیست گلستان ادامه داد: روز جمعه چهارمین روز از هفته محیط‎زیست "اسلام و محیط‎زیست" نامگذاری شده و در این روز تجدید میثاق با شهدا، رژه موتوری نیروهای محیط‎زیست، دیدار با نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه گرگان، حضور کارکنان با لباس فرم در نمازجمعه را خواهیم داشت.

مهاجریادآور شد: پنجمین روز از هفته محیط‎زیست با توجه به تقارن با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) روز" کرامت و محیط‎زیست" نامگذاری شده و همایش کرامت و رمضان در این روز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ششمین روز از هفته محیط‎زیست تحت عنوان"حقوق، پژوهش و محیط‎زیست" نامگذاری شده  و در این روز کارکنان محیط‎زیست نشست هم‎اندیشی با رئیس کل دادگستری و دادستان استان و قضات ویژه شعب محیط‎زیست، نشست با منتخبان شورای اسلامی شهرستان‎ها و دیدار با کلیه روسای دادگستری در سراسر استان را خواهند داشت.

مدیرکل محیط‎زیست گلستان یادآور شد: آخرین روز از هفته محیط‎زیست روز" طبیعت، صنعت و محیط‎زیست" نامگذاری شده و در این روز نشست مشترکی با صاحبان صنایع با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت با حضور استاندار و معاونان استانداری خواهیم داشت.

مهاجر گفت: بازدید از کارخانه‎های صنعتی، استفاده از ظرفیت صدا و سیما، تهیه بروشور، اختصاص خطبه نماز به موضوع محیط‎زیست و اهمیت آن از دیگر برنامه‎های ما در هفته محیط‎زیست خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار