آیت‌الله علوی گرگانی:

آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با مسئولان ارشد قضایی استان گفت: دستگاه قضایی استان گلستان باید برای کاهش جمعیت زندانیان مهریه تمهیداتی بیاندیشد.

دستگاه قضایی باید برای کاهش جمعیت زندانیان مهریه تمهیداتی بیاندیشد .

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با مسئولان ارشد قضایی استان با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضایی استان گلستان باید برای کاهش جمعیت زندانیان مهریه تمهیداتی بیاندیشد.

به گزارش گلستان 24، آیت‌الله علوی گرگانی افزود: زندان رفتن مرد برای مطالبه مهریه سبب از هم پاشیدن خانواده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با تعامل دادگستری و دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت روحانیان، صدا و سیما و مساجد، تعداد ورودی پرونده به محاکم استان برای نخستین بار سال گذشته 20 هزار فقره کاهش یافت.

هادی هاشمیان افزود: یکی دیگر از موفقیت‌های برنامه‎های پیشگیری از جرم استان، کاهش ایراد ضرب و جرح و توهین در سال گذشته بود به طوری که جایگاه استان از رتبه نخست کشور در این جرایم به رتبه 10 کشور کاهش یافت.

هاشمیان ادامه داد: رتبه نخست استان در الکترونیکی کردن پرونده‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، کاهش 6 درصدی سرقت از دیگر موفقیت‌های کارکنان قضایی و اداری استان در سال 95 بود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس، تعداد زندانیان استان از از 5 هزار و 500 نفر در سال 94 به 4200 نفر در پایان سال 95 کاهش یافت.

هاشمیان گفت: با استقرار قضات کشیک و کارشناس ثبت اسناد در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس، تعداد افرادی که کمتر از 3 روز در زندان بودند 20 درصد کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: نگاه مردم و بازخوردها نشان می‌دهد مردم نیز از مجازات‌های جایگزین حبس حمایت می‎کنند.

هاشمیان گفت: مجازات زندان تنها برای برای جرایم خشن، جرایم علیه امنیت ملی و افرادی است که به نوامیس مردم تعرض می‎کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان از خلع ید 654 هکتار از زمین‌های ملی و منابع طبیعی استان در سال 95 هم خبر داد و گفت: رویکرد ما در دادگستری پیشگیری از ساخت و سازهاست که خوشبختانه اثربخش بود و ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تقریبا متوقف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار