رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس:

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری دیگر دستگاه های اجرائی، اکیپ ویژه و سیار کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس تشکیل شده است.

اکیپ ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس تشکیل شد

به گزارش گلستان 24، فرهاد بدیعی، صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر با مرکز بهداشت تیم مددکاری شهرستان جهت پوشش خدمات تشکیل شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس افزود: همچنین برای کاهش آسیب های اجتماعی، تیم سیاری تشکیل شده تا به زنان باردار و جوانان و افراد در معرض خطر خدماتی را در سطح شهرستان انجام دهد که در این راستا، از ابتدای سال تاکنون با همکاری هلال احمر،800 بسته غذایی بین این افراد توزیع شده است.

وی تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی مختلفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سطح شهرستان برگزار شده که در حوزه غربال‌گری الکل، آموزش 80 نفر، مهارت "نه گفتن" برای 3 هزار و 136 نفر، مهارت "نه گفتن" مختص جوانان برای 818 نفر، پیشگیری از اعتیاد برای 150 نفر اجرا شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس یادآورشد: تعداد 11 هزار سرنگ بین افراد معتاد توزیع، تعداد 7 هزار و 472 سرنگ آلوده جمع‌آوری، 8 هزار و 517 بسته مواد بهداشتی توزیع و 601 نفر از افراد معتاد و در معرض خطر از خدمات بهداشتی ما بهره بردند.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون در راستای مبارزه با موادمخدر و جلوگیری از توزیع قلیان و سیگار، 5 مورد به نیروی انتظامی معرفی شدند.

خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی در گنبدکاووس مشارکت کنند

فرج الله رزاقی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به وجود 450 آموزشگاه و 60 هزار دانش اموز شهرستان، هر مدرسه می‌تواند یک رسانه ملی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: به صورت متوسط هر خانواده یک نماینده در جامعه آموزش و پرورش دارد و اگر خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد می‌تواند نقش موثری در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های این اداره بر محور، طرح رشدمدار و اجتماع‌محور برگزار شده تا با رفتارهای پرخطر مقابله و دانش‌آموزان بتوانند از خود مراقبت کنند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: برگزاری جشنواره نوجوان سالم، برگزاری نمایشگاه سیار در راستای پیشگیری از موادمخدر در مقطع متوسطه اول و دوم و المپیاد درون مدرسه‌ای ورزش در 200 مدرسه شهری و روستایی شهرستان گنبدکاووس و اجرای مسابقه ورزشی به مدت 60 روز در 26 رشته در 3 مقطع تحصیلی برای دختران و پسران از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار