در ضیافت افطاری جوانان گلستانی مطرح شد :

از برخورد قهر آمیز تا رویکرد فرهنگی در تفسیر فرمان آتش به اختیار تا لازمه خشونت با شارلاتان های فرهنگی و جلوگیری از اندلس سازی ایران از نظرات این فعالین در ضیافت افظاری جوانان انقلابی استان گلستان بود .

نظر فعالین فرهنگی ، سیاسی و رسانه ای استان گلستان درباره فرمان آتش به اختیار + تصاویر

به گزارش گلستان 24، تعداد زیادی از فعالین فرهنگی اجتماعی ، سیاسی و رسانه ای استان گلستان در ضیافت افطاری کنار هم نشستند تا در خصوص فرمان آتش به اختیار  که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده ، تحلیل و بررسی داشته باشند .

محمد جواد ساوری مسئول ستاد جوانان آیت الله رئیسی در گلستان:

در خصوص این فرمان هجمه های زیادی شد و باید این تقابل توسط رسانه ها مهار شود . بنظر من به فرمان آتش به اختیار ظلم شده و این فرمان در ادامه همان جنگ نرم است .

0019

 کم کاری ها در خصوص مباحث گذشته باعث شده تا حضرت آقا دستور فرمان آتش به اختیار را صادر کند . اگر فرهنگ سازی نشود و در مسائل فرهنگی کوتاهی شود به سرنوشت اندلس گرفتار می شویم .

علیرضا چورلی فعال سیاسی اجتماعی شهر گرگان :

در سالهای گذشته متاسفانه حزب اللهی ها درباره مسائل مهم کشور سکوت پیشه کردند و در میادین حساس ظاهر نشدند و در کنار این موضوع برخی دیدگاه های مشکل دار میدان را به دست گرفتند .

0017

متاسفانه اشتباهات در بین جریان ما زیاد است و باید این نکات را به دوستان گوشزد کرد که چرا دارای انسجام نیستند ولی نیروهایی که دیدگاه انقلابی ندارند در فعالیتهای خود خوب و راحت تر ارائه برنامه می کنند .

مقام معظم رهبری و فرامین ایشان به عنوان یک اندیشمند اسلامی و  نظریه پرداز جهانی برای مردم تفسیر نشده است . باید حضور حزب اللهی ها در صحنه احساس شود و این پیام فرمان رهبری است .

صمد محمدی از فعالین سیاسی اجتماعی شهر گرگان :

 متاسفانه عده ای در صددند تا اولویتهای کشور را عوض کنند مثل ربنای شجریان که به هیچ وجه اولویت نیست اما جریانی دوست دارد آن را در اولویت قرار دهد .

فرمان آتش به اختیار چیز عجیب و غریبی نیست که اینقدر درباره آن تفسیر ارائه می شود ، وقتی در کشور اولویتها عضو می شود و جای اصل و فرع عوض می شود در این هنگام تشخیص افسر جنگ نرم باید خودش را ارتباط با اصول فکری رهبری و مردم متصل کند .

008

متاسفانه در سالهای گذشته تحریف و خاطره گویی از امام جای اصل و فرع را عوض کرد و تشخیص مسائل را برای مردم سخت کرد ،  نکته مهم دیگر درباره این فرمان اینست که ما باید نظم و قانونگرایی داشته باشیم ، پایه گذاری انقلاب ما با قانون بوده است .

علی وفایی عضو جامعه اسلامی مهندسین :

 در سالهای گذشته با مسائلی چون برجام ، FATF ، انرژی هسته ای ، سند 2030 ، مفاسد اقتصادی و حذف برخی عناصر انقلابی به واسطه شعار اعتدال که مجموع این عوامل باعث شد تا حضرت آقا به این نقطه برسد .

001

بهتر است ما فرمان آتش به اختیار را به مسائل فرهنگی محدود نکنیم چرا که در عرصه علمی و اقتصادی هم مشکل زیاد داریم . مگر رشد علمی ما 14 برابر دنیا نبود ، در حوزه اقتصاد چند سال است که ما درگیر هستیم ، یک افسر جنگ نرم باید مسئولان را پایش کند ، باید قرارگاه کوچکی مثل این نشست شکل بگیرد و افسر سازی کند ، از موازی کاری در این مسیر خودداری کنیم مثلا 500 تا افسر جنگ نرم یک دفعه روی موضوع اقتصاد زوم نکنند .

حسین پایین محلی نویسنده ، تحلیلگر و کارشناس مسائل فلسفی :

وقتی نهضت ها در قالب یک ساختار قرار می گیرند محافظه کار می شوند و از انقلابی گری آنها کم می شود . حضرت آقا در بکار بردن این جمله قطعا از راهنمایی مشاوران خوبی برخوردار بوده و بنظر من باید با یک عده شارلاتان فرهنگی برخورد قهرآمیز صورت بگیرد مانند آنچه با سلمان رشدی و شاهین نجفی صورت گرفت .

002

متاسفانه فیلم هایی را شاهدیم که زنای محسنه را ترویج می کنند و در این فیلم مشغول قبح زدایی هستند اما به این فیلم ها جایزه ملی می دهند و مورد تقدیر قرار می گیرند .

نیما هادیزاده کیاسری دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

 حضرت آقا در هر جلسه ای متناسب با حاضرین صحبت می کند مثلا در حضور نیروی دریایی با قدرت و صلابت از اقدام نظامی سخن می گوید یا در جلسه با دانشجویان و افسران جنگ نرم فرمان آتش به اختیار می دهد .

006

بنظر من آقا در حوزه فرهنگ و به افسران جنگ نرم یعنی دانشجویان این دستور را داده و برخورد قهر آمیز و خشونت جواب نمی دهد ، باید روی افکار عمومی کار کرد . من آهنگ های شاهین نجفی را گوش دادم بنظرم خیلی روی متن و آهنگ هایش کار می کند ، همین کار را باید هنرمندان ما انجام دهند .

سید روح الله حسینی مشار جوان سابق استاندار گلستان :

 بنظر من برخورد خشونت آمیز در این فرمان وجود ندارد و چنین معنی از این فرمان بر نمی آید . ما باید منظومه فکری آقا را بشناسیم چون این شناخت کمک می کند تا تفسیر غلطی از این فرمان نداشته باشیم .

0016

 باید سراغ ساختن امت اسلامی برویم اینکار انجام نشد . متاسفانه میانگین اسیب های اجتماعی در استان ما از میانگین کشوری بالاتر است و باید در این زمینه نیز کاری بشود .

سعید سوخته سرایی از خانه فرهنگ پرسش :

در مباحث فرهنگی گاها موازی کاری هایی وجود دارد که ما هر چه می دویم به جایی نمی رسیم .فرمان آتش به اختیار باید بجا ، دقیق و حساب شده باشد تا نتیجه بدهد .

0010

علی میرباقری عضو شورای بسیج رسانه گلستان :

 در کشور ما متولی فرهنگی وجود ندارد و هر کسی برای خودش کار می کند ، از قدیم هم همینطور بوده ، وزرای ارشاد ، آموزش و پرورش در دولت فعلی از نیروهای امنیتی هستند و وضعیت اسف بار فعلی حوزه فرهنگ داد آقا را در آورده است .

005

 آقا امروز نیاز به مالک اشتر دارد که چه امامش باشد و چه نباشد تصمیم درست بگیرد آتش به اختیار یعنی موقعیت را درست تشخیص دادن .

محسن عسگری فعال رسانه ای :

 آتش به اختیار یعنی اینکه فردا صبح در میدان باشیم و تحلیل درست و تفسیر درست داشته باشیم . مباحث اقتصادی هم مهم است متاسفانه در کشور ما همه چیز ریشه سیاسی دارد .

004

سجاد شعبانی  دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان :

 قبل از اجرای فرمان آتش به اختیار باید اعتماد سازی کنیم ، بخش هایی از جامعه نسبت به این جریان اعتماد کمتری دارند چه در دانشگاه و چه جامعه باید این اعتماد مردمی را برگردانیم . اقتدار موشکی سپاه در حمله به داعش اعتماد مردم را برگرداند .

007

مجید محمد نژاد عضو هیات علمی دانشگاه آزاد :

 در فرمان آتش به اختیار باید از ظرفیت رسانه ها بیشتر استفاده شود . در سالهای گذشته جوانان استان در نوشتن تحلیل ها و مسائل نوشتاری در سایتهای استان خوب درخشیدند و این جای شکر دارد .

003

 عربستان باید زهره چشم می دید و اقدام موشکی سپاه این ترس را در آنها ایجاد کرد . بنظر من پیچیدگی های این فرمان زیاد است و حساسیتهای ظریف و کارشناسانه ای را می طلبد بدون تعقل و منطق نمی توان بدان ورود کرد .

علیرضا کلاگر فعال رسانه ای :

 جلسات زیادی در دو سه سال گذشته برگزار شد و باید ببینیم چه خروجی برای جریان ما داشته است . انتخابات اخیر برگزار شد و شاهد یک شکوفایی از دل همین جریان بودیم که در ستادهای انتخاباتی نامزدهای مختلف همین جوانان بودند که کار می کردند و بزرگان احساس کردند که باید عرصه را به جوانان واگذار کنند .

0013

نگاه منتقدانه به دولت نباید بین ما و دولت فاصله بیندازد . دولت مال ما و جوانان انقلابی است و اگر با ما همفکر نیست نباید بین ما شکاف ایجاد کند و از ان فاصله بگیریم .

جواد عموزاد سردبیر گلستان ما :

گمشده مسائل و مشکلات کشور تحلیل است ، بقول حضرت آقا تحلیل که نباشد قدرتمند ترین آدم روز گار که حضرت علی (ع) بود به دلیل جهل مردم به شهادت می رسد ، باید قوه تحلیل و شناخت مردم را بالا برد .

0018

آتش به اختیار نیاز به موقعیت ، امکانات و تشخیص درست دارد و معمولا با حرکت انقلابی همراه است ، لزوما هر حرکت انقلابی خشونت بار و قهرآمیز نیست و حتی نوع نگاه و چرخش چشمان و رفتارهای روزمره  هم می تواند یک حرکت انقلابی و تاثیر مثبت ایجاد کند .

علی اصغر مقصودلو نویسنده و فعال رسانه ای :

بنظر می رسد فرمان آتش به اختیار نیاز به تفسیر درست به جامعه دارد و مردم باید به یک درک واحد که متناسب با مقتضیات روز است ، برسند و غیر این باشد جواب نخواهد داد .

009

متاسفانه در مسائل فرهنگی کوتاهی های زیادی شده و وضعیت به جایی رسید که امروز باید حضرت آقا چنین فرمانی بدهند ، پس مسئولان فرهنگی دارند چکار می کنند ، این همه بودجه کجا خرج می شود .

فرهاد جمشیدی فعال رسانه ای :

این فرمان زمانی صادر شده که احساس می شود نسبت به مسائل فرهنگی بی توجهی می شود و متاسفانه این روند در سالهای گذشته بیشتر شده است .

0015

باید همه نیروهای انقلابی این دستور را جدی بگیرند چرا که اگر دیر بجنبیم شاید نتوان این فرهنگ را اصلاح کرد ، رویکردهای فرهنگی ناموزون با اسلام و انقلاب نباید در جمهوری اسلامی پررنگ شوند .

 انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار