در شورای اطلاع‌رسانی استان انجام شد؛

چهار مدیر حامی روابط عمومی‌های ادارات گلستان در شورای اطلاع‌رسانی استان تجلیل شدند.

تجلیل از ۴ مدیر حامی روابط عمومی‌های گلستان

به گزارش گلستان24،کارگاه آموزشی «روابط عمومی و کارکردهای رسانه‌ای» و چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان گلستان عصر پنج‌شنبه در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

در بخش نخست این جلسه، رئیس دفتر نمایندگی خبرگزاری ایرنا (جمهوری اسلامی) در استان گلستان به نقش روابط عمومی‌ها در کارکردهای رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دنیا به سمت کوچک‌سازی ابزار و نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی است، در بررسی از ۲۰ روابط عمومی استان مشخص شد آن‌ها با حجم عظیمی از اطلاعات دسته‌بندی و اولویت‌بندی نشده مواجه هستند.

محمدمهدی کرمانی افزود: در چنین فضایی اطلاعات و داده‌های بسیاری وجود دارد که قدرت انتخاب را از مخاطب می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مخاطب به دنبال دریافت اطلاعاتی است که برای او نفع داشته باشد، ادامه داد: باید یک شاخص را ملاک عمل قرار داده و ابتدا به این سؤال پاسخ دهیم که چه نوع اطلاعاتی و برای چه کسانی تولید کنیم.

کرمانی به بهره بردن از ظرفیت تشکل‌های محلی و اهالی بومی روستاها و شهرها توسط روابط عمومی‌ها در جمع‌آوری اطلاعات تأکید و اضافه کرد: روابط عمومی‌ها همچنان در یک فضای انتزاعی به سر برده و کمتر کاربردی عمل می‌کنند و همچنان نتوانسته‌اند از ظرفیت رسانه‌های نوظهور در تولید اخبار و اطلاعات کمک بگیرند.

اغلب روابط عمومی‌های استان چند مسئولیتِ هستند

در ادامه مدیر روابط عمومی فرمانداری کردکوی بابیان اینکه اغلب روابط عمومی‌های استان دارای چند مسئولیت هستند و این موضوع به حوزه اطلاع‌رسانی آسیب وارد کرده است، اظهار کرد: اگر بپذیریم مقدمه هر موفقیتی شناخت آن موضوع است، باید توجه ویژه‌ای به عوامل مؤثر در موفقیت روابط عمومی‌ها داشته باشیم.

زاهدی افزود: فراهم‌سازی ابزارهای نرم و سخت‌افزاری (سمعی و بصری)، استفاده از کارشناسان خبره در روابط عمومی‌ها، به‌کارگیری نیروهای سازمانی نه مأموران به خدمت در واحد روابط عمومی، مشارکت دادن بخش خصوصی و آموزش مداوم و مستمر نیروهای روابط عمومی می‌تواند در موفقیت مؤثر باشد.

وی همچنین استقلال مالی روابط عمومی‌ها را در انعکاس صحیح و به‌موقع اخبار مؤثر دانست و خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه‌ها به مسائل انگیزشی و رفاهی روابط عمومی ادارات شد.

ضعف در آموزش حرفه‌ای خبرنویسی استان

سپس مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان به موانع، تعارضات و فصول مشترک رسانه و روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و داشتن مخاطبان یکسان ا ز مباحثی است که روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در آن نقاط ارتباطی مشترکی دارند.

احمد گلچین اضافه کرد: برجسته‌سازی نقاط قوت و پوشاندن نقاط ضعف از تعارضات بین روابط عمومی‌های دستگاه ای اجرایی در ارتباط دوسویه با رسانه‌هاست.

وی از کمبود خبرنگار تخصصی حوزه‌های مختلف در استان، ضعف در آموزش‌های حرفه‌ای به کارکنان روابط عمومی و جابجایی خبرنگاران در رسانه‌های مختلف، ضعف در خبرنویسی در دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان موانع ارتباط بین رسانه و روابط عمومی‌های استان نام برد.

گلچین خواستار افزایش دوره‌های آموزش خبرنویسی در استان شد و پیشنهاد داد: تاکنون دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌های فعال در حوزه اطلاع‌رسانی ادارات و دستگاه‌های اجرایی تجلیل کرده‌اند و یک‌بار اجازه دهیم اهالی رسانه، روابط عمومی‌های استان را داوری کنند.

وی در پایان متذکر شد: به اعتقاد من، رسانه خوب و بد، موافق و مخالف و همچنین ضعیف و قوی نداریم و روابط عمومی‌ها باید در اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار ارتباط دوسویه با رسانه را حفظ کنند.

تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نوظهور در استان هم یکی از پیشنهادهای این جلسه بود که توسط یازرلو، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مطرح شد.

در پایان این کارگاه آموزشی و چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان از کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، یغمایی رئیس دانشگاه جامع گلستان، رشیدی مدیرعامل بانک ملی استان و برزعلی رئیس دانشگاه علمی و کاربری گلستان به‌عنوان مدیران حامی روابط عمومی تجلیل شد.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار