نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئولان گلستان سرمایه گذران را از استان فراری می دهند.

گلستان در همه معضلات اجتماعی رتبه های برتر کشور را دارد!

عیسی امامی در همایش روز مهندس که توسط بسیج مهندسین استان برگزار شد، گفت: باید اقتصاد مقاومتی تحلیل شود تا ببینیم نقش مهندسین در تحقق این اقتصاد چیست و تا کنون چقدر نقش خود را ایفا کرده اند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: بودجه کشور در حال بسته شدن است و باید گفت تا زمانی که وضع مردم خوب نشود دولت هم خوب نمی شود.

وی بیان کرد: دولت نباید به نفت وابسته باشد و هم دولت و هم مجلس در این رابطه کوتاهی کردند.

بخش زیادی از درآمد های دولت صرف هزینه های جاری و حقوق می شود

امامی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از درآمد های دولت صرف هزینه های جاری و حقوق می شود و این نشان دهنده بزرگ بودن بدنه دولت است.

وی تصریح کرد: ما نمی دانیم کجای برنامه دولت برای پیشرفت کشور هستیم و چه نقشی باید در این برنامه ایفا کنیم.

وی بیان کرد: در شعارهای ما اصلاح الگوی مصرف را داشتیم ولی تدابیری در نظر گرفته نشد و همچنان اصراف ها در دولت دیده می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه همت مضاعفی دیدیم و نه کار مضاعفی و نه عزم ملی برای حل مشکلات کشور.

وی با بیان این که شعار حمایت از تولید کشور محقق نشد، گفت: باید کشور از درآمد نفت بی نیاز شود و با افزایش درآمدهای مردم به سمت کسب درآمد از مالیات و مردم برویم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمونده اند که اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود  و باید بررسی کرد نقش مهندسان و نظام مهندسی در اجرای این دستور العمل چیست.

امامی با بیان این که آمریکا از ظرفیت های مستقل کشور می ترسد، گفت: تعبیر حضرت آقا جنگ اقتصادی است و باید در این جنگ در حالت فرماندهی باشیم.

پول مردم در بانک ها منحرف شده است

وی بیان کرد: مردم در رقابت خطرناکی با بانک ها هستند و بخشی زیادی از سرمایه های مردمی بی هدف در بانک ها هدر می رود.

وی با تاکید مجدد بر این که پول مردم در بانک ها منحرف شده است، اظهار کرد: گلستان ظرفیت های بسیار زیادی دارد که باید برای آن ها سرمایه گذار آورد اما مسئولان استان سرمایه گذران را فراری می دهند.

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ظرفیت های سرمایه گذاری اصلاح شود و اقتصاد به سمت مردمی شدن برود تحریم های آمریکا کارایی نخواهد داشت.

وی نفت و گاز را از ظرفیت های مهم استان برشمرد که از آن ها استفاده ای نشده است و تصریح کرد: گفتمان سازی برای مشارکت مردم انجام شده استو باید به سمت عمل برویم.

وی سرانه درآمد استان را ۳.۹ عنوان کرد و گفت: ربته گلستان ۳۰ ام کشور است و در کنار سیستان و بلوچستان قرار داریم و این در شرایطی است که به دلیل بحرانی بودن این استان مردم آن به گلستان سفر می کنند.

وی ادامه داد: کشاورزی استان که روزی هزینه چند خانوار را تامین می کرد اکنون اقتصادی نیست و مردم به سمت تجارت و خرید و فروش رفته اند.

امامی تصریح کرد: گلستان در همه معضلات اجتماعی رتبه های برتر کشور را دارد و باید این رویه اصلاح شود.

منبع:ساجد نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار