سید علی طاهری:

بخشی از عملکرد وزارت ارشاد قابل دفاع و تحسین است. اما انتقاد هایی هم وجود دارد که ما آن را به این وزارت منتقل می کنیم.کمیسیون فرهنگی به صورت مستمر در رابطه با مسائل وزارت ارشاد، با خود مسئولین این وزارت در تماس است.

عملکرد جنتی در وزارت ارشاد، هم خوب هم بد/ کلیات و جزئیات در مذاکرات «باید» با هم مطرح شود

سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درمورد انتقادهای اخیر به عملکرد آقای جنتی و همکارانشان در وزارت ارشاد اسلامی، می گوید:  کمیسیون فرهنگی به صورت مستمر در رابطه با مسائل وزارت ارشاد، با خود مسئولین این وزارت در تماس است. البته سعی کردیم که از طریق رسانه ها هم مسائل موجود منعکس شود.  

جنتی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که عملکرد وزارت ارشاد را می توان به دو بخش تقسیم کرد، ادامه می دهد: بخشی از عملکرد آن قابل دفاع است و کار های خوبی که انجام شده است قابل تحسین است. اما در بخشی از عملکرد ها هم انتقاد هایی وجود دارد. این انتقاد ها را گاهی با حضور آقای وزیر در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ایشان منعکس کردیم. گاهی هم از طریق معاون پارلمانی موضوع مطرح شده است و اگر مشکل مربوط به معاونت خاصی بوده است، با خود معاونت مربوطه تماس گرفتیم و مسائل را منتقل کردیم. بنابراین به صورت کامل نمی شود در یک جمله گفت که وزارت ارشاد عملکرد قوی داشته است یا خیر. این موضعی است که ما در مقابل این وزارت داریم.

طاهری در جواب این سوال که توافق خوب در کلام مقام معظم رهبری به چه معناست می گوید: حضرت آقا موضع خودشان را به صورت شفاف اعلام کردند. ایشان توافقی که در آن هم عزت ما حفظ شود و هم پیشرفتمان و منافع ملی ما با آن تامین شود توافق خوب است.

مذاکرات هسته ای

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است که یکی از ترفند هایی که طرف مقابل در مذاکرات در پیش گرفته است این است که مذاکرات را طولانی کنند و بیان بحث جزئیات و کلیات، با خریدن زمان و این توقفی که در موضوع هسته ای ما ایجاد شده است را تداوم دهد. وی می گوید: درتوافق اولیه ای که در ژنو شکل  گرفته، حقوق ملت ما تا حدی تضیع شده است. ما عقب نشینی هایی کردیم که بهانه را از دست طرف مقابل بگیریم. این عقب نشینی ها ، رسیدن غنی سازی بیست درصدی به پنج درصد و یا تعطیل شدن برخی از تاسیسات هسته ای که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری هم بود، چگونه می تواند به نفع ما باشد؟ ما فقط برای این که حسن نیت خود را در مذاکرات نشان دهیم حاضر شدیم این مقدار عقب نشینی کنیم.

سید علی طاهری

سید علی طاهری می گوید: طولانی کردن مذاکرات و نگه داشتن فضای مذاکرات در همین حد، عقب نشینی برای کشور ماست. ما اصرار داریم همانطور که حضرت آقا هم فرمودند، کلیات و جزئیات با هم مطرح شود. اگر واقعا طرف مقابل ما در مذاکرات، بنای آن را دارد که حقوق هسته ای ملت ما را محترم بشناسد، خوب باید جزئیات را هم بپذیریم. اما اگر قرار باشد بازی در بیاورد نباید بیش از این زمان موجود را از دست بدهیم و عقب بمانیم. این قطعا به صلاح ما نیست.

ارسال نظر

  • شیما
    0

    ای کاش همه نمایندگان مجلس مثل شما بودند اقای طاهری.

آخرین اخبار