رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان از مرگ 6 نفر از ابتدای آغاز طرح تابستانه در جاده‌های استان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد.

مرگ 6 نفر در جاده‌های گلستان از آغاز تابستان

علی عبدی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به موج بازگشت از سفر شهروندان، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی محورهای استان گلستان شاهد حجم بالای تردد خودروها است.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: بخصوص در ورودی شهرهای استان شاهد پر حجم بودن ترافیک هستیم که در این شرایط دقت در رانندگی، توجه به سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت‌های غیرمجاز و عدم رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی از نکات بسیار مهم و اساسی است.

رئیس پلیس راه‌ فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به آغاز طرح تابستانه از ابتدای تیرماه جاری، 210 نیروی پلیس راه گلستان در این طرح مشارکت دارند که با جدیت نسبت به رفتارهای ترافیکی رانندگان نظارت کرده و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

عبدی بیان کرد: استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و کنترل ترافیک در طول مسیر جاده‌های استان یکی دیگر از موضوعاتی است که پلیس گلستان در طول اجرای طرح تابستانه از این ظرفیت استفاده خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه از آغاز طرح تابستانه هیچ سانحه فوتی برای مسافران و گردشگرانی که به استان گلستان سفر می‌کنند ثبت نشده اما متاسفانه 6 نفر از هم‌استانی‌های عزیزمان در محورهای فرعی جاده‌های استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: انتظار ما از رانندگان و مردم خوب استان گلستان این است که با توجه به آشنا بودن آنها به مسیرهای اصلی و فرعی و اشراف حجم بالای تردد در جاده‌های استان به دلیل تردد زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) با احتیاط و دقت بیشتری اقدام به رانندگی کنند.

عبدی با اشاره به آمار مقایسه‌ای وقوع تصادفات فوتی از ابتدای اجرای طرح تابستانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته نیز در این مدت به همین میزان سوانح رانندگی فوتی داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اما در سه ماه نخست امسال میزان وقوع سوانح رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

عبدی در پایان بیان کرد: سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، عدم توجه به جلو بیشترین عوامل وقوع سوانح رانندگی در سطح جاده‌های استان بوده که امیدواریم رانندگان با توجه به قوانین، هیچگاه دچار سانحه رانندگی نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار