رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: بیشترین تخلف رانندگی در استان نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان صندلی عقب خودروهای سواری است.

عدم استفاده  از کمربند ایمنی بیشترین تخلف رانندگی در گلستان

سرهنگ علی رضا قدمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: در صورت نبستن کمربندی ایمنی از سوی سرنشینان صندلی عقب خودروها در جاده های استان، پلیس طبق قانون با مشاهده این تخلف، برخورد خواهد کرد.


به گزارش گلستان24، به گفته وی در 6 ماه نخست امسال 18 هزار و 19 مورد تخلف نبستن کمربندی ایمنی از سوی سرنشینان خودرو در جاده های استان از سوی پلیس مشاهده و برای رانندگان آنها جریمه صادر شده است.

عدم استفاده  از کمربند ایمنی


وی سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را از دیگر تخلف های رانندگی در جاده های برون شهری استان برشمرد و افزود: تخلف رانندگی در جاده های استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد داشت.


سرهنگ قدمی از رانندگان خواست هنگام آمد و شد در جاده های استان و در راستای حفظ سلامت خود و سرنشینان به توصیه های پلیس راه از جمله لزوم بستن کمربند ایمنی از سوی همه سرنشینان خودرو توجه کنند.


رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان همچنین با اشاره وضعیت جوی مناطق مختلف استان گفت: در پی بارندگی های شب گذشته و صبح امروز جاده های استان لغزنده بوده و رانندگان به توصیه های پلیس راه توجه داشته و احتیاط کنند.


براساس گزارش فرماندهی پلیس راه گلستان، در 6 ماه نخست امسال یکهزار و 578 فقره سانحه رانندگی در جاده های این استان به وقوع پیوسته است.


در استان گلستان واقع در شمال کشور 5 هزار کیلومتر راه ارتباطی اعم از روستایی، اصلی و فرعی وجود دارد که 742 کیلومتر اصلی و 244 کیلومتر آن بزرگراه است.


گلستان دارای یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت است که حدود نیمی از این جمعیت در روستاها مستقر هستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار