امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر:

امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت شهرستان گالیکش با انتقاد شدید از افزایش رو به رشد فرار زنان متأهل با مردان نامحرم در منطقه از مسئولین قضایی خواستند احکام تعزیری را در برخورد با این‌گونه اشخاص جاری کنند.

فرار خواهر متأهل با مرد دیگری دلیل قتل مینودشت بود

به گزارش گلستان 24 به نقل از نیلکوه، هفته جاری خبری در خبرگزاری‌ها تحت عنوان « جوان ۱۹ ساله مینودشتی خواهر خود را به قتل رساند» منتشر شد که مولوی «محمدحسین گرگیج» امام‌جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر در نماز جمعه اهل سنت بلوچ روستای «محمودآباد» شهرستان گالیکش گفت: بنده بارها با رفتن خانم‌ها چه با محرم و یا بدون محرم به شهرستان برای کار مخالف بوده‌ام زیرا این مسئله موجب بروز مشکلات متعددی شده است.

جمعه اهل سنت آزادشهر

وی افزود: گزارش‌های بسیاری به ما رسیده است که دختران جوانی نامزد داشتند و یا نوعروس بودند با افراد نامحرم فرار کرده‌اند و در برخی موارد هم زنان متأهل که فرزند داشتند از خانه گریخته‌اند که پس از دستگیری توسط مراجع قضایی، به‌راحتی آزاد می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه فاروقیه گالیکش بابیان اینکه " فرار زنان متأهل در منطقه به‌شدت رو به افزایش است" گفت: غیرت دینی و قومی مسلمانان به کجا رسیده است که هرروز شاهد چنین مسائلی هستیم، ریش‌سفیدان و بزرگان اقوام باید در خصوص این معضل چاره‌اندیشی کنند و همچنین از مسئولین قوه قضاییه انتظار داریم با چنین مسائلی به‌طور جد برخورد کند و در مواجهه با چنین موضوعاتی نباید اغماض و کوتاهی داشته باشند چراکه در مسئله حدود، اغماض معنایی ندارد.

مولوی گرگیج با اشاره به قتل یک دختر جوان متأهل توسط برادرش در روستای گوگل شهرستان مینودشت یادآور شد: چند روز پیش در روستای گوگل از توابع شهرستان مینودشت پسر جوانی، خواهر متأهلش که با شخص دیگری از خانه گریخته بود را با ضربات چاقو به قتل رساند، ما مردم را به چنین اعمالی تشویق نمی‌کنیم اما از قوه قضاییه درخواست داریم که باکسانی که با زنان متأهل فرار می‌کنند به‌شدت برخورد کند.

وی با اظهار تأسف از نحوه پوشش نادرست این خبر توسط برخی از خبرگزاری‌های منطقه ضمن تکذیب آن گفت: جای تأسف است که این خبر در خبرگزاری‌های داخلی به نحوی پوشش داده شد که این خانم به همراه شوهرش موردحمله قرارگرفته است درحالی‌که این شخص مفسد، شوهر آن زن نبوده است لذا باید منبع تنظیم این گزارش کذب مشخص شود.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ادامه داد: حق چنین افراد مفسدی سنگ سار است و قوه قضاییه باید این‌گونه اشخاص را سنگ سار کند زیرا این موضوع یک امر حکومتی است و اجرای آن بر عهده حکومت است، قوه قضاییه معتقد است که شرایط اثبات زنا دشوار است اما این را هم در نظر بگیرد این دو فرد معصوم نیستند و مدت‌ها باهم تنها بوده‌اند و خلوت داشته‌اند پس قراین و شواهد، رابطه جنسی نامشروع را ثابت می‌کند.

وی گفت: بنده سند محضری ازدواج این دختر را مشاهده کرده‌ام ازاین‌رو خبر نادرستی که در رسانه‌ها درباره این قتل منتشر شد را تکذیب می‌کنیم درواقع این خبر کذب مشروع بودن رابطه آنان را بیان می‌کند.

عضو مجمع فقهی ایران بابیان اینکه "اقوام اصیل ایرانی هرگز بی‌حیایی و بی‌عفتی را نمی‌پسندند" خطاب به مسئولین قضایی خاطرنشان کردند: قوه قضاییه احکام تعزیری را در قبال چنین افراد مفسدی جاری کند و آنان را به اشد مجازات برساند، باید چنین افرادی سنگسار شوند تا برای دیگران درس عبرت شود، هیچ مذهبی اعم از شیعه و سنی در این مورد اختلاف ندارند زیرا مجازات زنای محصن سنگسار است.

خطیب جمعه اهل سنت گالیکش تأکید کرد: ما مردم را به قتل و کشتار تشویق نمی‌کنیم اما از قوه قضاییه انتظار داریم که بدون اغماض با چنین افرادی برخورد کند، طبق احادیث و آیات قرآنی اگر زنا برای زنان فراری ثابت نشد در خانه حبس شوند، افرادی که مجرد هستند و مرتکب زنا شدند با صد ضربه شلاق و یک سال زندان محاکمه شوند و حکم زنا با زنان متأهل نیز سنگ سار است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار