سرپرست روابط عمومی محیط زیست گلستان از درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان در حوزه شهرستان ترکمن و زخمی شدن یک شکارچی خبر داد.

درگیری مسلحانه شکارچیان با محیط‌بانان بندرترکمن

 احمد دباغیان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست گلستان شامگاه جمعه در ماموریت گشت و کنترل حوزه استحفاظی بندرترکمن به دو گروه شکارچی متخلف برخورد کردند که در حاشیه تالاب گمیشان در حال شکار پرندگان بودند.

به گزارش گلستان 24، وی توضیح داد: مامورین به دو گروه تقسیم شده و نسبت به دستگیری این متخلفان اقدام کردند. یکی از شکارچیان در مواجهه با فرمانده یگان حفاظت با نشانه رفتن اسلحه و تهدید به مرگ قصد فرار داشت که در این درگیری، شکارچی متخلف از ناحیه دست هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد که توسط محیط بانان به مراکز درمانی شهرستان انتقال یافت.

دباغیان تصریح کرد: از این متخلف تعداد 12 پرنده چنگر، یک قبضه اسلحه تک لول مجاز، قطار فشنگ و یک فروند قایق چوبی کشف و ضبط شد. 2 تن از شکارچیان با استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار شدند که تلاش ماموران برای دستگیری آنان ادامه دارد.

تالاب بین المللی گمیشان با دارا بودن وسعتی در حدود بیست هزار هکتار در شمال غربی شهرستان گمیشان و در شمال غرب استان گلستان در منطقه مرزی با کشور ترکمنستان واقع شده است. همه ساله این تالاب میزبان تعداد زیادی از پرندگانی است که از نیم کره شمالی به مناطق جنوبی مهاجرت می‌کنند و ماه‌ها در این محل حضور داشته و مجددا برای جوجه آوری به وطن اصلی خود باز می‌گردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار