نخستین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گلستان با حضور مسئولین کشوری و استانی منصوب و معرفی شد.

" غلامرضا فرامرزی" اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی گلستان شد

به گزارش گلستان 24،​ سرهنگ "علی عباس‌نژاد" فرمانده یگان حفاظت ملی کشور، در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت استان، با بیان این که گلستان سی وچهارمین و اخرین استان کشور است که فرمانده یگان حفاظت سازمان آن معرفی می‌شود، افزود: یگان حفاظت در راستای ماده 233 قانون پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت در سازمان‌های اجرایی که مورد تأیید و مصوب مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هم هست در سطح کشور تشکیل و دوسال از عمر یگان می گذرد و علاوه بر تدوین و ابلاغ برنامه حفاظت اراضی در این مدت اراضی ملی در 399 شهر کشور شناسایی گردیده است .

 غلامرضا فرامرزی

سرهنگ "علی عباس‌نژاد"  با بیان این که با شروع به کار این یگان اولویت اول، بحث پیش‌گیری از موضوع زمین‌خواری، تعرض و تصرف و یا هر گونه چشم‌داشتی به اموال دولتی است، اظهارکرد: چنان‌چه مشاهده شود از خلأ انتظامی و پوشش حفاظتی ما سوء استفاده‌ای شده است مطمئناً برخورد قاطع و محکمی با افراد متخلف خواهیم داشت.

عباس‌نژاد با تاکید بر این که برخورد ما در قالب چارچوب قانون و رعایت حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: در دستورالعمل ستاد کل تأکید شده یگان دارای ضابطه خاص قضایی است و البته امکان مسلح شدن را نیز دارد.

وی گفت: علاوه بر وظیفه اصلی‌ ما که پیشگیری است، چنان‌چه جایی بحث تعارض و تصرفی بود همکاران در یگان با تشکیل پرونده قضایی، موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع خواهند داد و پی‌گیر امورات از این طریق هستند.

عباس‌نژاد تصریح کرد: اراضی تحت پوشش سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی درون و حومه شهرها هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان نیز در این مراسم بیان کرد: بیش از 22 هزار هکتار از اراضی استان تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان است.

"حسین محبوبی " اضافه کرد: در سنوات گذشته با توجه به خلأ ابزار، ساز و کار و امکاناتی که در اداره کل راه و شهرسازی وجود داشت ضرورت راه‌اندازی یگانی که ماهیت حفاظت و نگهداری را داشته باشد و بتواند از آن به عنوان ظرفیتی برای تعامل بیشتر با مجموعه قضایی، انتظامی و امنیتی در سراسر کشور استفاده شود، حس می شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: هدف ما از راه‌اندازی این یگان فراهم کردن شرایط نگه‌داری اموال و اراضی دولتی است که امید می‌رود این مهم به نحو احسن در استان انجام شود.و عقب ماندگیهای بوجود امده جبران شود.

محبوبی خاطرنشان کرد: تاکنون 12 هکتار از اراضی ملی در استان توسط اداره کل و مساعدت مجموعه قضایی و انتظامی استان رفع تصرف شده که امید می رود با کمک و تعامل بیش از پیش با سایر دستگاههای متولی ضمن پیشگیری از تعارض به اراضی دولتی حیطه کاری ،روند رسیدگی به پرونده های تشکیل شده تسریع گردد.

در پایان این مراسم که با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ،  شماری از مسئولین انتظامی استان، و تنی چند از مدیران استانی، برگزار شد، حکم فرماندهی سرهنگ‌دوم " غلامرضا فرامرزی " توسط سرهنگ "محمدرضا عامریان" رئیس بازرسی یگان حفاظت و به وی ابلاغ شد.

قابل ذکر است دفتر این یگان در ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان افتتاح و پرسنل آن با لباس جدید پس از اتمام دوره‌های عمومی و ضابطیت در جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار