مدیر بنیاد مسکن شهرستان‌های گرگان و آق قلا:

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا از ایجاد 4 هکتار زمین برای اسکان خانوارهای روستای وحدت شهرستان آق‌قلا خبر داد.

4 هکتار زمین برای اسکان خانوارهای روستای وحدت ایجاد شد
به گزارش گلستان 24، داوود خسروی در گرگان اظهار کرد: روستای وحدت یکی از روستاهای بخش وشمگیر شهرستان آق‌قلا است و 4 هکتار زمین برای اسکان خانوارهای روستای وحدت ایجاد شد.

وی تصریح کرد: روستای وحدت جزو مناطق محروم شناسایی شده است و ما خدمات بسیار خوبی برای سه روستای وحدت، انقلاب و اسلام‌آباد ایجاد کردیم که این سه روستا تقریبا همجوار یکدیگر قرار دارند.

* اجرای طرح هادی در 3 روستای وحدت، انقلاب و اسلام‌آباد انجام شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا از اجرای طرح هادی در سه روستای وحدت، انقلاب و اسلام‌آباد خبر داد و ابراز کرد: اکثر معابر در روستای وحدت، جدول‌کشی و آسفالت انجام شدهاست و تسهیلات مسکن روستایی نیز به این روستا اختصاص داده شد.

خسروی از جابه جایی تعدادی از خانوارهای روستای وحدت خبر داد و افزود: بیش از 90 خانوار در حاشیه سد وشمگیر زندگی می‌کردند که بسیار خطرناک است و جا به جایی تعدادی از خانوارها صورت گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری بسیار خوبی که از سوی فرماندار شهرستان و بخشدار وشمگیر صورت گرفت و همچنین با همکاری مدیریت بحران توانستیم زمینی در روستای وحدت شناسایی کنیم تا این افراد در آن مکان اسکان داده شوند.

* تقریبا 1.5 هکتار از اراضی در داخل طرح هادی قرار داشت

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا گفت: سیکل اداری این زمین بسیار مشکل بود زیرا جزو اراضی جهادکشاورزی بود و باید با منابع طبیعی تغییر و تحول صورت می‌گرفت.

خسروی ابراز کرد: چهار هکتار زمین برای اسکان خانوارها در این روستا پیش‌بینی شد که تقریبا 1.5 هکتار از این اراضی در داخل طرح هادی قرار داشت.

وی افزود: اراضی را که دستگاه‌های دولتی می‌تواند به ما تحویل دهد که داخل طرح هادی باشد و خارج از آن نمی‌شود و ما در این راستا پرونده تشکیل دادیم و 2.5 هکتار باقی‌مانده در کمیسیون مورد موافقت قرار گرفت و یک زمین چهار هکتاری به بافت روستای وحدت الحاق شد.

* تاکنون 100 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی به روستاهای مختلف شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا تحویل داده شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا یادآور شد: اکنون در حال پایان کار اداری تغییر و تحول این زمین با منابع طبیعی هستیم و سپس جابه جایی خانوارها صورت خواهد گرفت.

خسروی با اشاره به اینکه تاکنون 100 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی به روستاهای مختلف شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا تحویل داده شده است، افزود: در تابستان مقدمات تفکیک و واگذاری زمین انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار