مدیر جهاد کشاورزی کلاله از افزایش 7 هزار هکتاری سطح زیر کشت گندم شهرستان کلاله خبر داد.

افزایش 7 هزار هکتاری کاشت گندم در کلاله

علی علیزاده در گفتگویی اظهار کرد : 54 هزار و 20 هکتار از مزارع شهرستان کلاله به کشت گندم اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: سال گذشته حدود 47 هزار هکتار گندم در کلاله کشت شد که امسال 7 هزار هکتار افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله علت افزایش کشت گندم را در سال جاری کاهش کشت کلزا دانست و تصریح کرد: سال گذشته 7 هزار و 152 هکتار در شهرستان کلزا کشت شده که به علت شرایط سرما، یخبندان و در ادامه خشکسالی خسارت سنگینی به کلزاکاران وارد شد.

علیزاده افزود: امسال کشاورزان از کشت کلزا  به گندم روی آوردند و هم‌اکنون تنها 515 هکتار سطح سبز کلزا در شهرستان کلاله وجود دارد.

وی اظهار داشت: میزان تولید گندم در سال گذشته در شهرستان کلاله با متوسط 2 هزار و 550 کیلوگرم در هکتار به حدود 120 هزار تن رسید.

علیزاده گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی و مناسب بودن بارش‌ها در نیمه دوم اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه سال 94 و میانگین برداشت 2 هزار و 750 کیلوگرم در هکتار، میزان تولید گندم در شهرستان کلاله به 150 هزار تن برسد.

وی  افزود: با توجه به بارش‌های اخیر، کشاورزان از کودهای ازته هر هکتار 50 تا 75 کیلوگرم استفاده کنند و در صورت استفاده نکردن از کود پتاس، از ماده غذایی مهم در هکتار 75 تا 100 کیلوگرم استفاده کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار