معاون اجتماعی رییس پلیس گلستان خبر داد:

معاون اجتماعی رییس پلیس گلستان ازسازش۸۳ درصد از پرونده های تشکیل شده از ابتدای سال جاری باتلاش کارشناسان واحد مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری های استان خبرداد.

سازش۸۳ درصد از پرونده های تشکیل شده از ابتدای سال جاری در کلانتری های گلستان

به گزارش گلستان24، معاون اجتماعی رییس پلیس گلستان گفت:با تلاش کارشناسان واحد مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری های استان ۸۳ درصد از پرونده های تشکیل شده از ابتدای سال جاری به صلح و سازش تبدیل شد و از ادامه رسیدگی به آنها در مراجع قضائی جلوگیری به عمل آمد.

علی بهرامی با اشاره به نقش مهم و موثر مشاوران و مددکاران پلیس، تصریح کرد: نیروی انتظامی با رویکرد جامعه‌محوری و استفاده از علوم اجتماعی و تربیتی گام های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته که آثار و نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته است.

وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهمترین وظیفه مددکاران اجتماعی دانست و افزود: مددکاران اجتماعی در مراحل رسیدگی به پرونده های افراد، علاوه بر رعایت راز داری کامل، با ریشه یابی مشکلات درمان‌های لازم را نیز ارائه می نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به مراجعه بیش از پنج هزارو یکصد نفر به مراکز مشاوره انتظامی استان از ابتدای سال یادآورشد: مشاوره فعال در سطح جامعه هدف، مصاحبه روانشناختی با مجرمان خاص و کیس‌های ویژه، برگزاری کلاس های بهداشت روان، انجام مداخلات روانشناختی در پرونده‌هایی با مضامین اختلافات خانوادگی و نزاع و درگیری در جهت مصالحه پایدار، انجام خدمات روانسنجی شامل آزمون‌های هوش و شخصیت بر مراجعان، انجام خدمات مددکاری اجتماعی و پیگیری مشکلات مراجعان در محیط‌های منزل، شغلی و انجام خدمات حقوقی و انتظامی، نمونه‌ای از اقدامات مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌هاست.

معاون اجتماعی پلیس گلستان افزود: مشاوره و راهنمایی یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف گوناگونی هستند بسیار موثر و مفید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار