گشتی در بازار عیدانه رامیان و تورم صفر درصد

هر دو قشر فروشندگان و خریداران میوه شب عید در رامیان وقتی با سئوالی درباره اظهارات مسئولین در خصوص تورم صفر، مواجه می شوند، عنوان می کنند که حداقل در رامیان اوضاع بر این منوال نیست.

دیوار تحریم شاید شکسته، اما قیمت میوه نه+تصاویر

به گزارش گلستان 24،  بازار میوه فروشان شب های عید در رامیان گواهی می دهد که اوضاع همانند سالهای گذشته است و حتی اگر تورم بهمن ماه، صفر نیز بوده باشد، اما اسفندماه حکایت خود را دارد و کلید دولت تدبیر نتوانسته در این ماه کارساز باشد.

رامیانی ها می گویند اگر دولت، تدبیر دارد، بازار عید را تدبیر کند، در غیر این صورت، اداره شرایط عادی از عهده هر مدیربا هر سطح مدیریتی هم بر می آید.


 در رامیان یکی از میوه فروشان می گوید اگر تورم صفر است چرا قیمت های ما روز به روز گران می شود؟

جاهدی میوه فروش رامیانی می گوید: قیمتهای میوه نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است به طوریکه پرتقال از کیلویی 1،500 تومان به 3،500 تا 5،000 تومان رسیده است و مردم دیگر توان خرید ندارند و رونق بازار میوه فروشی خیلی کم است.


 وی ادامه می دهد: اگر تورم صفر است پس چرا قیمت ها روز به روز گران تر می شود؟


این کاسب می گوید: بر طبق قانون اصناف باید به مقدار 30 درصد روی اجناس خریداری شده اضافه شود ولی از 30 درصد هم کمتر قیمت گذاری می کنیم چون مردم واقعا توان خرید ندارند.

 

 

وی ادامه می دهد: قیمت موز نسبت به ماه گذشته به یکباره از کیلویی 3،500 به 6،500 افزایش پیدا کرد.


جاهدی با اشاره به اینکه در میدان بار نظارت دقیق وجود ندارد، می گوید: برای ارزان شدن تره بار باید از مرکز و میدان بار ارزان شود. اگر در میدان بار ارزان بخرم قطعا هم ارزان می فروشم.


وی به نقش واسطه ها اشاره می کند و دلالان را یکی از عوامل گرانی میوه و تره بار ذکر می کند.  


 سبحان سمیعی راننده آژانس رامیانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تاثیرات تحریمی که می گویند شکسته شده است،  می گوید: اصلا همچین مواردی دیده نشده است. از لوازم قطعات خودرو تا پوشاک هیچگونه تغییری نکرده است، فقط گوجه و سیب زمینی نسبت به بقیه میوه ها ارزان است.


وی با بیان این مطلب که مسئولین واقعیت را به مردم بگویند، می گوید: این وضعیت برای کسانیکه از نظر مالی غنی هستند مشکلی بوجود نمی آورد ولی برای مردم عادی بسیار مشکل است.


محمدحسین رجبلی میوه فروش دیگر از کسادی بازار گلایه می کند و می گوید: قیمت تره بار به میدان بار بستگی دارد و میدان بار هر حرکتی انجام دهد در شهر هم اجرا می شود.


وی می گوید: به دفعات مکرر اتفاق افتاده است که به دلیل عدم توانایی خرید مشتری بسیاری از میوه ها خراب شده و بیرون ریخته ایم.

 


انتهای پیام/گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار