در حالی که پروژه پتروشیمی با قابلیت اشتغال 10 هزار نفر می تواند گلستان را از بن بست اشتغالزایی خارج کند اما مسئولان استانداری چوانان را با استانداری مجازی سرگرم کرده اند.

10 هزار فرصت شغلی در پتروشیمی خاک میخورد

استان گلستان در بین استانهای کشور دارای عقب ماندگی تاریخی است که بخشی از آن به دلیل یکی بودن با استان ماندران و دور افتادن از بودجه و تصمیمات مستقل بوده وبخشی دیگر هم ناشی از تفکرات سیاسی غالب در منطقه و مصلحت اندیشی های سیاسی حول مواردی چون وحدت و ... است که نمی گذارد استان به توسعه برسد.

به گزارش گلستان 24،در سالهای گذشته آمارهای متناقضی از بیکاران استان گلستان ارائه شده که هیچکدام نمی تواند منبع موثقی برای نرخ بیکاران استان باشد چرا که امروزه در هر خانه ای در استان گلستان بین یک تا دو بیکار تحصیل کرده داریم که این نشان می دهد آمارها آنگونه که هست، راست نمی گویند.

از طرفی مشکل بیکاری خود باعث فقر و عدم تمکن مالی می شود و نتیجه آن فساد اخلاقی ، بالارفتن سن ازدواج و انحرافات روانی و درگیری با خانواده ها می شود.

امروز دیگر هیچ دولتمردی نیست که نداند مشکل اصلی کشور تورم و گرانی و بیکاری نیست ، دیروز در استادیوم آزادی گرگان حتی دختران جوان و دبیرستانی هم داد می زدند اشتغال و گرانی ، پس حرجی نمی ماند که مسئولین در این راستا کم کاری یا کوتاهی کنند.

استان گلستان تا سالهای گذشته به دلیل صنعتی نبودن متکی به کشاورزی بوده و با توجه به گرانی های نهاده های کشاورزی و هزینه های بالای " کاشت داشت برداشت" و از طرفی سودجویی زمینخواران و خریداری زمینها با مبالغ زیاد باعث شد تا امروزه کشاورزی به فراموشی سپرده شود .

اما با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد یکی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه عینیت یافت و ممنوعیت صنعتی بودن گلستان برداشته شد و پیرو آن چندین شهرک صنعتی در استان احداث شد که جوانان بسیاری را مشغول بکار کرد.

omajazine

در حال حاضر نیز پروژه پتروشیمی گلستان می تواند با اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر بستر مناسبی برای حضور جوانان تحصیل کرده گلستانی در عرصه اشتغال باشد چه اینکه خروجی این پتروشیمی هم در مصارف کشاورزی و شیمی و ... کاربرد دارد.

اما در حالی که این پروژه می تواند تا حدودی مشکل بیکاری جوانان گلستانی را حل کند مسئولان استانی بجای تاکید روی این پروژه خودشان و جوانان را با استانداری مجازی و ... سرگرم کرده اند که در این 9 ماه اخیر چیزی از آن مشاهده نشده و خواهیم دید که استانداری مجازی هم طرحی جذاب روی کاغذ بوده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار