به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش دومین همایش «طلای سبز» به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان برگزار می‌شود.

دومین همایش «طلای سبز» در گالیکش برگزار می‌شود

منصور ممشلی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: با توجه به این‌که شعار امسال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور "منابع طبیعی با مردم، برای مردم" بود به‌منظور اجرایی شدن این شعار و در راستای هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی این همایش را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش گلستان 24، این همایش به‌منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و مشارکت‌های مردمی در امر حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی دوشنبه 18 اسفند از ساعت 9 الی 12 در دانشگاه پیام نور گالیکش برگزار می‌شود.

منصور ممشلی افزود: در این همایش یک‌روزه علاوه بر مسئولان شهرستان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان، معتمدین محلی شهری و روستایی حضور خواهند داشت.

ممشلی خاطرنشان کرد: در این مراسم فرماندار، دادستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و یکی از دانشجویان دوره دکتری به سخنرانی خواهند پرداخت.

ممشلی توضیح داد: در سال‌های گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت و گالیکش وظیفه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده داشته است که از سال 91 اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش به‌صورت مستقل و با دو واحد منابع طبیعی مرکزی و تنگراه اجرای وظیفه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلیل استقرار در دامنه رشته‌کوه‌های البرز دارای اقلیم معتدل و پوشش جنگلی بوده و عرصه‌های منابع ملی در این حوزه حدود 68 هزار هکتار است که از این مقدار 67 هزار و 500 هکتار شامل جنگل‌های طبیعی و دست کاشت و مابقی به‌صورت مراتع روستایی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: حوزه‌های آبخیز گالیکش شامل اوغان و مادرسو است که همه‌ساله عملیات آبخیزداری شامل عملیات مکانیکی و بیولوژیکی، در راستای حفاظت آب‌وخاک و مدیریت سیلاب انجام می‌گیرد.

وی از طرح‌های جنگلداری لوه، سیجان- کیارام، کرنکفتر و ترجنلی به‌عنوان طرح‌های این شهرستان نام برد و ادامه داد: واحدهای جنگل‌کاری، ممیزی و امور اراضی، یگان حفاظت از منابع طبیعی، حقوقی و آبخیزداری از واحدهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش است.

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار