فرمانده سپاه گرگان:

فرمانده سپاه ناحیه گرگان به نقش روحانینون در رونق مساجد اشاره کرد و افزود: رونق مساجد منجر به کاهش گناه در جامعه می‌شود.

رونق مساجد منجر به کاهش گناه در جامعه می‌شود

به گزارش گلستان24، سرهنگ علی مهاجر در همایش مشترک ائمه جماعات و فرمانده پایگاه بسیج شهرستان گرگان به حفظ مسجد و آرمان‌های آن تاکید کرد و اظهار داشت: امام خمینی رحمة الله علیه حفظ مسجد برای مسلمانان را یک تکلیف دانست و اعتقاد دارد که اسلام به مساجد وابسته است.

وی با بیان اینکه مسجد یک سنگر برای اسلام به شمار می‌رود و در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما از این محراب به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند، گفت: مقام معظم رهبری مساجد را بهترین بستر برای فعالیت گروه‌های مقاومت می‌داند و تاکید دارد که در حفظ حرمت مسجد باید تلاش شود.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان به نقش روحانینون در رونق مساجد اشاره کرد و افزود: رونق مساجد منجر به کاهش گناه در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام سید تقی سادات مزنگی استاد حوزه و دانشگاه هم در این مراسم درباره اهمیت مسجد در اسلام اظهار داشت: قرآن تاکید اهل مسجد باید خدا ترس باشد و اولیای مسجد و افرادی  که به مسجد خدمت می‌کنند پرهیزگار باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: قرآن تاکید دارد که وقتی به مسجد می‌رویم خود را آراسته کنیم و این آرایش در دو حوزه آرایش ظاهری و باطنی است.

سادات مزنگی افزود: وقتی به مسجد می‌رویم باید لباس‌های معطر و تمیز داشته باشد و فردی مسجدی باید آراسته باشد و این آراستگی در ابعاد معنوی نیز باید مورد توجه باشد.

مربی حلقه‎های صالحین شهرستان گرگان یادآور شد: اخلاق نیک و پسندیده از ویژگی‌های فرد مسجدی است و امام حسن مجتبی(ع) وقتی به مسجد می‌رفت لباس‌های تمیز و مرتب به تن داشت و می‌گفت خدا زینب است و زیبایی را دوست دارد.

سادات مزنگی افزود: شهید مطهری نیز به این گونه بود و در هنگام خواندن نماز صبح یا شب لباس زیبا بر تن می‌کرد و عبا و عمامه گذاشت.

وی یادآور شد: افرادی که به دنبال تخریب مسجد هستند خداوند  در قرآن می فرماید آنها ظالم‌ترین انسان‌ها هستند چرا که مسجد مرکز توحید است و افرادی که مانع ورود مسلمیم به چنین فضای ارزشی و با قداستی می‌شوند در حق مسلمین خیانت کردند.

مربی حلقه‎های صالحین شهرستان گرگان ادامه داد: دشمنان اسلام به دنبال این هستند که بین مسلمانان و مسجد فاصله ایجاد شود چرا که آنها از وحدت و هماهنگی مسلمانان وحشت دارند.

سادات مزنگی افزود: افرادی که به مسجد می‌روند در برابر گناهان بیمه می‌شوند و امروز باید عمران و آبادی مساجد چه در ابعاد انسان‌سازی و چه توسعه فضای فرهنگی و معنوی مسجد مورد توجه باشد.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید افرادی که به روز آخرت ایمان دارند در دل ترس از خدا دارند و نماز اقامه می‌کنند و از غیر خدا ترسی ندارند باید به دنبال آبادی و عمران مسجد باشند.

مربی حلقه‎های صالحین شهرستان گرگان افزود: شهدای مدافع حرم همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس تربیت یافتگان مساجد هستند و شهدایی مانند شهید حججی برای اسلام و دفاع از این مکتب سر خود را تقدیم کردند.

سادات مزنگی گفت: برخی گلایه‌ها شندیده می‌شود که چرا نوجوانان و جوانان در مساجد به دنبال بحث‌های سیاسی هستند و باید گفت مسجد کانون سیاست است و در بدو اسلام لشکرهای اسلام در کانون مساجد شکل می‌گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار