فرمانده انتظامی استان گلستان در تشریح چگونگی کشف این اسناد جعلی گفت: در یکی از عملیات های انجام شده در مرحله مقدماتی ماموران به اخباری دست پیدا کردند مبنی بر این که یک تبعه کشور افغانستان که به صورت غیرمجاز در شهر فاضل آباد سکونت دارد با سوء استفاده ...

6 مهاجر افغانستانی با اسناد هویتی جعلی در گلستان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 6 تبعه اهل کشور افغانستان که با جعل اسناد هویتی در این استان سکونت یافته اند، خبر داد.

به گزارش گلستان 24، سرتیپ دوم سیدمحمود میرفیضی روز شنبه در این باره اظهار کرد: در پی کسب اطلاعات از منابع خبری در خصوص استفاده غیرقانونی اتباع کشور افغانستان از شناسنامه جعلی مأموران پلیس امنیت عمومی در سطح استان شناسایی و دستگیری این افراد را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران موفق شدند در دو عملیات جداگانه 6 تبعه افغانستانی که از شناسنامه افراد فوت شده سوء استفاده کرده و حتی برای فرزندان خود با شگردهای گوناگون سجل جعلی اخذ کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار میرفیضی اضافه کرد: همچنین در این دو عملیات 32 جلد انواع اسناد هویتی جعلی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان در تشریح چگونگی کشف این اسناد جعلی گفت: در یکی از عملیات های انجام شده در مرحله مقدماتی ماموران به اخباری دست پیدا کردند مبنی بر این که یک تبعه کشور افغانستان که به صورت غیرمجاز در شهر فاضل آباد سکونت دارد با سوء استفاده از شناسنامه و هویت فردی دیگر برای افراد خانواده خود به تعداد 26 جلد شناسنامه جعلی دریافت کرده است.

وی افزود: در ادامه روند تحقیقات ماموران متوجه شدند که صاحب اصلی شناسنامه در قید حیات است و در استان خراسان جنوبی سکونت دارد و متهم از طرق گوناگون شناسنامه این فرد را به دست آورده و با اظهارات خلاف واقع برای افراد خانواده خود اقدام به اخذ شناسنامه کرده است.

سردار میرفیضی تاکید کرد: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی دو نفر از افراد این خانواده را دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت عمومی استان منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان گلستان اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی انجام شده مشخص شد که فرزندان متهم برای فرزندان خود نیز به واسطه همان شناسنامه جعلی که پدرشان برای آن ها به صورت جعلی و غیرمجاز اخذ کرده بود شناسنامه گرفته اند که به همین منظور فعالیت ماموران برای دستگیری و پیگیری های قضایی و ابطال شناسنامه های جعلی کماکان ادامه دارد.

وی ابراز کرد: متهم اصلی پرونده که با سوء استفاده از شناسنامه فرد فوت شده برای خود و اعضای خانواده اش شناسنامه جعلی دریافت کرده بود به همراه سه متهم دیگر دستگیر شد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار