به مناسبت ماه محرم:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری سوگواره های بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم در 63 بقعه متبرکه و امامزاده در استان خبر داد.

63 بقعه متبرکه گلستان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

به گزارش گلستان 24؛ سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های ماه محرم در بقاع متبرک و اماکن مذهبی این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر مراسماتی که در مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان در ماه محرم برگزار می شود، در 63 بقعه متبرکه و امامزاده ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در این ایام برگزار می‌شود.

* اعزام 70 مبلغ به مناطق مختلف استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به اعزام مبلغان نیز مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: به این مناسبت 49 مبلغ از شهرستان قم و 21 نفر از مبلغان بومی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

* برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و تجمع لبیک یا حسین در محرم

وی با اشاره به برخی از ویژه برنامه های این ایام عنوان کرد: تجمع بزرگ عاشورائیان باعنوان مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) و تجدید میثاق با ولایت در دومین روز ماه محرم مصادف با ورود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش  در سرزمین کربلا ساعت 16 در سقاخانه حضرت ابوالفضل العباس(ع)گرگان، آئین احلی من العسل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ساعت 9 صبح در آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) گرگان و همایش تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان از دیگر برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: در این ایام در امامزاده عبدالله (س) گرگان صبح هر روز ساعت 7 با همکاری سپاه و صدا و سیما مراسم زیارت عاشورا برگزار خواهد شد. 

* برپایی خیمه‌های معرفت و مشاوره وقف در امام زاده گان و بقاع متبرکه

وی اظهار کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های کودک و نوجوان، برپایی غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی ، مشاوره وقف و محافل انس با قرآن از جمله برنامه هایی است که در ایام محرم در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: علاوه بر این در امام زاده گان و بقاع متبرکه هر شب با محوریت ائمه جمعه استان و مداحان مختلف مراسم سخنرانی و مرثیه خوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار