مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور در گلستان راه‎اندازی می‎شود، گفت: پیش‎بینی اعتبار این پروژه 100 میلیارد ریال است.

بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور در گلستان راه‎اندازی می‎شود

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‎های وقف در استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‎های هفته وقف از 29 آذر با شعار عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری در استان کلید خواهد خورد و پنجم دی با شعار وقف، نهاد ممتاز دینی و فرهنگ قرآنی به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش گلستان 24، وی تصریح کرد: دیدار با روحانیون، ائمه جمعه، نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیدار با مسئولان استانی و ارائه گزارش عملکرد یکساله، نشست صنفی با جوامع صنفی، گردهمایی و تجمع عزاداران حضرت رسول‌الله(ص) با شعار لبیک یا رسول‌الله (ص)، تجمع و گردهمایی عزاداران امام رضا (ع) در روز شهادت آن حضرت از جمله برنامه‎های هفته وقف در استان است.

این مقام مسئول ادامه داد: اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که در رشته‎های حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم، اذان، ابتهال، مدیحه‎سرایی و همخوانی برگزار شده را در هفته وقف میزبان خواهیم بود.

رئوف‎سیدنژاد از گردهمایی اصحاب رسانه و هنر استان در هفته وقف خبر داد و یادآور شد: این گردهمایی 25 آذر ماه جاری در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به همراه برپایی نمایشگاه کتابت جملات پیرامون وقف و آثار هنرمندان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی چندین پروژه عمرانی در هفته وقف آغاز می‎شود، خاطرنشان کرد: پروژه 365 هکتاری باغ میوه در اراضی آزادشهر «گل چشمه» موقوفه میرسعدالله ایلخانی کلنگ‎زنی می‎شود و همچنین پروژه تجاری در خیابان قدس با مساحت 2 هزار و 961 متر و اعیان 9 هزار و 774 مترمربع شامل فضاهای تجاری، پارکینگ و ... در هفته وقف کلنگ‎زنی می‎شود.

بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور در گلستان راه‎اندازی می‎شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور در گلستان راه‎اندازی می‎شود، گفت: پیش‎بینی اعتبار این پروژه 100 میلیارد ریال است که پس از 36 ماه این پروژه به بهره‎برداری می‎رسد.

رئوف‎سیدنژاد از رونمایی ضریح امامزاده ابراهیم (ع) کوی اوزینه و امامزاده مجید (ع) کردکوی در هفته وقف خبر داد و افزود: اوقاف گلستان به کاروان‎های پیاده عازم مشهدالرضا (ع)  که در قالب برنامه قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی حرکت کردند خدماتی نظیر موادغذایی و بسته‎های فرهنگی ارائه می‌کند.

وی از اعزام 30 مبلغ غیربومی و 40 مبلغ بومی به مناطق مختلف استان در دهه اول محرم خبر داد و گفت: در دهه آخر محرم 17 مبلغ اعزامی از قم و 6 روحانی بومی از استان امروز همراه کاروان پیاده به مشهد مقدس اعزام می‎شوند.

52 وقف جدید در گلستان صورت گرفت

این مقام مسئول ادامه داد: کار جدیدی که امسال اوقاف و امور خیریه استان انجام داد این بود که پخت غذا به صورت متمرکز به تعداد 110 هزار پرس در اختیار هیئت‎های مذهبی استان قرار داده شد.

رئوف‎سیدنژاد از فروش اوراق وقفی به منظور ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری خبر داد و گفت: مردم خیراندیش می‎توانند برای مشارکت در این امر خداپسندانه به بانک‎های ملت سراسر کشور مراجعه و خود را در این کار خیر سهیم کنند.

وی در پایان ابراز کرد: بیش از چهار هزار و 600 وقف و بیش از 180 هزار رقبه مشاعی در استان گلستان وجود دارد که تعداد رقبات برای تسهیل خدمت‎رسانی تجمیع شده و به 44 هزار رقبه رسیده است که این میزان به معنای از بین رفتن رقبه نیست.

ارسال نظر

آخرین اخبار