رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کاهش اطاله دادرسی‌ها به عنوان مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی، در اولویت برنامه‌های کاری دادگستری‌های سراسر استان است.

کاهش اطاله دادرسی مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است

به گزارش گلستان24، رئیس کل دادگستری گلستان در جمع کارکنان قضایی و اداری گنبد کاووس اظهار داشت: رسیدگی به پرونده های مسن به ویژه پرونده هایی که محکومان زندانی دارند را در اولویت کاری خود قرار دهند .

هادی هاشمیان  با تاکید براین که طولانی شدن روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها اجتناب ناپذیر است افزود: با این وجود ما سعی می‌کنیم ضمن رعایت قانون، راهکارهایی اتخاذ کنیم تا این پرونده‌ها زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: کاهش اطاله دادرسی‌ها به عنوان مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی، در اولویت برنامه‌های کاری دادگستری‌های سراسر استان است.

رئیس کل دادگستری گلستان به فعال شدن سامانه ابلاغ الکترونیک ( ثنا ) از سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در همه حوزه های قضایی باید پیش از تشکیل پرونده در محاکم ، مراجعان در سامانه ثنا ثبت نام کنند.

هاشمیان افزود : با ثبت نام در این سامانه ، ابلاغ اوراق قضایی مانند احضاریه ، و اخطاریه  به جای ارسال به خانه ی طرفین پرونده ، اینترنتی به حساب کاربری آن ها در این سامانه ارسال می شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر بر رفتار مناسب با مردم تاکید کرد و گفت :

ما به سختی و حساسیت کار همکاران قضایی و اداری آگاهیم اما مردم ولی نعمت ما هستند و ما برای خدمت به آنان باید سعه صدر و خلق نیکو داشته باشیم.

هاشمیان تاکید کرد: قضات ما باید صلابت و قاطعیت خود را با قلم اعمال کنند و تا جایی که می‌توانند با مردم رفتار مناسب داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سفر یک روزه خود به گنبد کاووس در ملاقات مردمی ، خواسته های حقوقی و قضایی مردم را بررسی کرد .

دیدار امام جمعه شیعه و سنی این شهرستان از دیگر برنامه های امروز رئیس کل دادگستری گلستان بود.

گفتنی است رئیس کل دادگستری گلستان  از این پس هرهفته  ، چهارشنبه ها برای سرکشی به شهرستان های مختلف می رود و  حضوری خواسته های حقوقی و قضایی مردم را رسیدگی می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار