مسئول پلیس فتا گلستان از دستگیری عاملان انتشار اطلاعات خصوصی شهروندان در یکی از شبکه های اجتماعی خبر داد.

عوامل انتشار شماره موبایل خانم های جوان گلستانی دستگیر شد ند

به گزارش گلستان24؛ سروان ‌وحید صاحبکاران‌ پیرامون این خبر اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی و انجام گشت‌های سایبری کارشناسان این پلیس، کانالی با بیش از پانصد عضو  در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد شناسایی قرار گرفت که اقدام به درج و انتشار تصاویر خصوصی از خانم‌های‌ جوان به همراه شماره تلفن‌های شخصی آنان می‌نمود متاسفانه با این اقدام باعث ایجاد موجی از نارضایتی عمومی در بین شهروندان گردیده بود‌.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته و ردزنی‌های اطلاعاتی پیرامون شناسایی مدیر کانال مذکور، نتیجه تحقیقات حکایت از آن داشت که مدیریت کانال توسط سه پسر جوان ساکن آق قلا صورت می‌پذیرد.

سروان صاحبکاران ادامه داد: در ادامه حسب هماهنگی قضایی‌، اکیپی از مامورین  پلیس فتا استان‌ به محل سکونت نامبردگان عزیمت و ‌با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان آق‌قلا طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر و  تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آنان توقیف گردید. در تحقیقات انجام شده متهمین ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، هدف و انگیزه خود از این اقدام را صرفا سرگرمی و جذب مخاطب در کانال مذکور عنوان نمودند.

این‌مقام ‌انتظامی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی شامل آدرس، شماره تلفن، عناوین شغلی، تصاویر و فیلم‌های شخصی و... در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی و توهین متقابل به فرد اجتناب ورزیده و موضوع را به مرجع قضایی انعکاس دهند.

سروان صاحبکاران حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی را مهمترین رکن فعالیت در فضای مجازی خواند و گفت: کاربران باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که انتشار اطلاعات خصوصی آنها در فضای مجازی می‌تواند برای آنها دردسرساز شود، لذا حفظ و نگهداری این اطلاعات در گام اول بر عهده کاربر است که باید به بهترین نحوه از اطلاعات خود مراقبت نماید.

مسئول پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR، بخش تماس با ما گزارش نمایند

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار