پلیس فتا گلستان :

سرپرست پلیس فتا گلستان از دستگیری فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی دوست صمیمی خود کرده بود خبر داد.

برداشت غیرمجاز شهروند گرگانی از حساب بانکی دوست صمیمی
به گزارش گلستان 24، وحید صاحبکاران اظهار کرد: روزهای گذشته یکی از شهروندان شهرستان گرگان به پلیس فتا گلستان مراجعه و بیان کرد که فردی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت انجام داده است که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که تمامی برداشت‌ها از بستر فضای مجازی و به صورت خرید انترنتی انجام شده که با تحقیقات تکمیلی فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز و خرید اینترنتی از حساب شاکی می‌کرد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی برای اخذ توضیحات و تحقیقات به پلیس فتا استان فراخوانده شد.

سرپرست پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: پس از احضار متهم و مواجه وی با مستندات پلیس و مدارک موجود، به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی به مبلغ 10 میلیون ریال اعتراف کرد.

صاحبکاران با اشاره به اینکه متهم از دوستان شاکی بوده است، گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که در پیشگیری از وقوع چنین جرائمی باید مورد توجه قرار گیرد این است که اطلاعات حساب بانکی جزء مسائل محرمانه است که هر فرد باید در حفظ آن تمام تلاش خود را به کار گیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که کارت خود را برای هرگونه اقدام بانکی در اختیار دوستان و یا آشنایان خود قرار می‌دهید، پس از بازپس گیری کارت، بلافاصله نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت اقدام کنید.

سرپرست پلیس فتا گلستان تصریح کرد: صاحبان حساب بانکی در صورت مفقودی کارت خود و یا اطلاع از هر میزان تغییر در مبلغ موجود در حساب بانکی خود، بلافاصله موضوع را پیگیری کرده، کارت بانکی را مسدود و موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهید.

 صاحبکاران بیان کر: سعی کنید برای انتخاب رمز عبور از رمزهای غیرقابل پیش‌بینی استفاده کنید و تا حد امکان از استفاده شماره تلفن همراه، تاریخ تولد و موارد مشابه برای رمز اول و دوم کارت بانکی خودداری کنید.

وی در پایان از شهروندان خواست  از اعتماد بی جا در این فضا پرهیز کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IR بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار