رئیس پلیس راهور استان گلستان عنوان کرد:

رئیس پلیس راهور استان گلستان بابیان اینکه ۴۷ نفر در طی ۷ ماه گذشته در تصادفات جاده‌ای در استان گلستان جان خود را از دست دادند تصریح کرد: 50 درصد کشته‌شدگان استان مربوط به شهر گرگان است.

فوت ۴۷ نفر در تصادفات جاده‌ای  گلستان طی 7ماه گذشته/ وقوع 50 درصد تصادفات استان در گرگان

به گزارش گلستان24؛ ایوب شرافتی عصر امروز در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر گرگان اظهار داشت: امید داریم طرح جامع ترافیکی در روز دوشنبه هفته آینده به تصویب برسد و براساس زمان‌بندی انجام شده به مراحل اجرایی برسد.

وی تصریح کرد: یکی از سوالات آسیب‌شناسی مقام معظم رهبری در اجتماع مردم بجنورد در مهر ماه سال 1391 این بود که چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی‎شود و همه ما باید به خواسته معظم‌له توجه کنیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه تعداد کشته شدگان جاده‎ای در طی یک سال به اندازه یک سال جنگ تحمیلی است، افزود: رهبر انقلاب اسلامی به این موضوع تاکید دارند که حتی به کشته شدن یک نفر نیز در جاده‎ها راضی نیستند.

شرافتی با بیان اینکه شیب ملایم کاهشی در طی 5 سال گذشته در استان گلستان شاهد هستیم، افزود: در این 5 سال با وجود افزایش میزان خودرو و گسترش شهرها خوشبختانه وضعیت تصادفات ما خوب است.

وی افزود: 115 نفر در سال 1391 کشته شده در تصادفات جاده‎ای داشتیم که در سال گذشته به 85 نفر رسیده که این میزان 26 درصد از سال 1391 تا سال 1395 کاهش کشته‌شدگان جاده‎ای بر اثر تصادف است و باید تلاش کنیم این میزان را به صفر نزدیک کنیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان تاکید کرد: در سال 1391، از 5 هزار و 8 مجروح به 4 هزار و 225 نفر در سال 1395 رسیدیم که 15 درصد نیز در این بخش کاهش شاهد هستیم.

شرافتی افزود: 47 نفر در طی 7 ماه گذشته در تصادفات جاده‌ای در استان گلستان جان خود را از دست دادند و بیش از 2 هزار و 500 نفر نیز مجروح شده است.

وی گفت: در شهرستان گرگان، آزادشهر، مینودشت و رامیان میزان کشته‌شدگان جاده‎ای افزایش نشان داده اما در بقیه شهرستان‎ها کاهش داشتیم و 50 درصد کشته‌شدگان استان گلستان مربوط به شهر گرگان است.

شرافتی با اشاره به اینکه 62 درصد متوفیان بر اثر تصادفات، عابران پیاده در شهرستان گرگان بود، افزود:  سهم تصادفات منجر به فوت 32 درصد و جرحی 46 درصد، جان‌باختگان 8 درصد و مجروحین نیز 46 درصد بوده و در مجموع 50 درصد تصادفات استان گلستان مربوط به شهرستان گرگان است.

وی با بیان اینکه میزان کشته‌شدگان عابر پیاده در شهرستان گرگان 2 برابر شده، افزود: این وضعیت خوبی برای شهرستان گرگان نیست.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه 50 درصد کشته‌های شهرستان گرگان در کمربندی اتفاق افتاده، افزود: امید داریم شورای شهر گرگان به بهبود فضای ترافیکی شهر گرگان کمک کند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار