گلستان24 گزارش می دهد؛

سنگ اندازی های دولت و ایجاد بار مالی شدید برای مردم باعث شده تا روند حضور مردم ایران در حماسه ی اربعین امسال کند تر شود.

سنگ اندازی های دولت و عشق مردم به پیاده روی اربعین

به گزارش گلستان24؛پیاده روی اربعین مراسمی است که از دیر باز توسط مردم بومی عراق انجام می شده و تدارکات،ملزومات این پیاده را مردم با هزینه های خود فراهم می کردند.

در چند سال اخیر نیز شدت حضور مردم ایران در راهپیمایی اربعین دو چندان شده و تعداد زیادی از مردم حتی کسانی که وضعیت مالی نامناسبی دارند به این پیاده روی سخت ولی دلنشین می روند.

دولت جمهوری اسلامی نیز با توجه به اعتقادات مردم و حضور بیش از 1میلیون زوار ایرانی دراین راهپیمایی خواسته یا ناخواسته وظیفه دارد در مسائل مدیرتی این راهپیمایی تاحدود اختیاراتش ورود کند.

از این رو دولت و بخش های مختلف باید با ایجاد تسهیلات و مساعدت هایی مردم را بیشتر به این راهپیمایی مذهبی تشویق کنند و مشکلات پیش روی آنها را با مدیریت خود برطرف سازند.

اما دولت دوازدهم انگار قصدی برای حمایت از زوار امام حسین (ع)ندارد، چرا که برخی از سنگ اندازی ها دولت باعث کند شدن روند حضور مردم ایران در راهپیمایی عظیم اربعین شده است.

ارکان های دولتی با ایجاد برخی از موانع مالی نظیر گران کردن دلار،گرفتن مالیات زیاد برای عبور و مرور از مرز و همچنین قیمت سرسام آور برای پارک ماشین های مردم در وسط بیابانی که هیچ گونه نظارتی در آن نیست جلوی حضور مردم را در اربعین می گیرند.

جالب این جا است که دولت با گرفتن این مبالغ زیاد از مردم تحت عناوین مختلف هیچ تسهیلاتی برای مردم در نظر نگرفته است که این خود موجب شده تا مردم به اقدامات دولت معترض باشند.

به هر حال مردم با تمامی این مشقت ها به این پیاده روی عظیم می روند و روسیاهی این مسائل قطعا برای کسانی که سنگ جلوی پای زوار امام حسین (ع)می اندازند خواهند ماند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار